شناسهٔ خبر: 58611666 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رشد 700 درصدي بازگشت کالاي تمليکي به چرخه توليد

صاحب‌خبر -
رشد 700 درصدي بازگشت کالاي تمليکي به چرخه توليد
خبرگزاری آریا-مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در دولت سیزدهم، در بخش اعاده کالا‌های تملیکی، 700 درصد رشد داشته‌ایم.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای سیدعبدالمجید اجتهادی، در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر با ارائه دستاورد‌های دولت سیزدهم در سازمان اموال تملیکی با اشاره به تاکید ویژه رئیس‌جمهوری بر ساماندهی اموال، اظهارداشت: رئیس جمهوری در دومین سفر استانی از انبار‌های اموال تملیکی بوشهر بازدید و بر حقوق مردم نسبت به رسیدگی کالا‌ها به وضعیت انبار‌ها تاکید کرد.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از کاهش استرداد کالا‌های برائت‌یافته با هماهنگی مراجع قضایی از 46 درصد به 15 درصد در سال‌جاری خبر داد و گفت: تعامل مثبت قوه مجریه و قوه قضاییه موجب رشد تعیین‌تکلیف کالا‌های رسوبی در انبار‌های سازمان و جلوگیری از تضییع حقوق مردم و بیت‌المال شد.
او افزود: یکی از تحولات در موضوع تعیین‌تکلیف انبار‌های سازمان اموال تملیکی همزمان با ورود و بازدید رئیس جمهور در دومین سفر استانی خود به انبار‌های سازمان تملیکی استان بوشهر انجام شد.
اجتهادی با اشاره به تعامل دستگاه قضا و دستگاه مجریه در خصوص تعیین‌تکلیف کالا‌های این سازمان، بیان کرد: ورود رئیس دستگاه قضا نقش مثبتی در ساماندهی انبار‌های اموال تملیکی داشته و موجب رشد چند صد درصدی تعیین‌تکلیف کالا‌ها شده است.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بیان کرد: برای تعیین‌تکلیف اموال نیازمند آرای مراجع رسیدگی‌کننده، قضات دادسراها، دادگاه‌های انقلاب و قضات سازمان تعزیرات حکومتی بودیم که ورود قاضی القضات به این مساله موجب کمک به همکاری بیشتر در این زمینه شد.
وی با اشاره به عملکرد فروش سازمان اموال تملیکی گفت: بر اساس همکاری و تعامل رئیس جمهور و رئیس دستگاه قضا از 1400.06.01 الی 1401.10.25 حدود 25 هزار میلیارد تومان از کالا‌های موجود در انبار این سازمان به صورت فروش کالا، امحای کالا‌های غیر قابل عرضه یا غیر قابل مصرف و یا بصورت استرداد رای برائت و به شکل اعاده تعیین‌تکلیف شد.
اجتهادی بیان کرد: در موضوع فروش کالا‌ها بیش از 500 درصد و 700 درصد در بخش اعاده کالا‌ها رشد داشته‌ایم.
رئیس هیات مدیره سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به برگزاری‌های مزایده‌های این سازمان گفت: 238 درصد در بحث انهدام کالا‌های فاسد رشد داشته‌ایم که بخشی از این کالا‌ها بیش از بیست سال در انبار‌های بنادر یا گمرک این سازمان باقی مانده بودند و در این دوره تعیین‌تکلیف شدند.

نظر شما