شناسهٔ خبر: 58608063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

باید وزارت امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی کنیم

عضو هیات رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی از لزوم ایجاد وزارت امر به معروف و نهی از منکر خبر داده است. او همچنین بر استقلال و فراقوه‌ای بودن سازمانی برای این منظور تاکید کرده.

صاحب‌خبر -

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی دوازدهم بهمن‌ماه در گفتگو با «انتخاب» گفت: «از ابتدای انقلاب باید وزارت امر به معروف و نهی از منکر را راه اندازی می کردیم؛ امروز هم این ضرورت اقتضا می کند. من معتقد هستم باید اصل هشتم قانون اساسی که بحث امر به معروف و نهی از منکر است را در قالب سازمانی کاملا مستقل و فرا قوه ای راه اندازی کنیم.» او همچنین درمورد ساختار چنین سازمانی گفته: «بهترین تصمیم در حال حاضر همان وزارت‌خانه است.»

حاجی‌دلیگانی همچنین اضافه کرده که «جامعه و دین ما این نوع حجاب امروزی را نمی پذیرد.» او همچنین درمورد وظیفه دستگاه‌ها در این مورد ادامه داده است: «ما برای تصمیم گیری درست درمورد حجاب به سراغ سی و چند دستگاهی رفتیم که مسئولیت کار فرهنگی و اجتماعی و تربیتی را بر عهده دارند و انجام نداده بودند. گزارش آن هم آماده شده و به زودی توسط کمیسیون فرهنگی در صحن مجلس مطرح می شود. باید دستگاه های مسئول اقدام کنند و شاید کلا 5% هم سهم نیروی انتظامی نشود.»

از طرف دیگر آیت‌الله پیشنمازی، چند روز پیش در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران درباره طرح جامع عفاف و حجاب گفته بود: «این طرح در راستای تحقق مطالبات تشکل‌های مردمی و آحاد مردم در حوزه ی عفاف و حجاب و بر اساس تکالیف قانونی از سوی ستاد تدوین و معرفی شده است... با تبیین صحیح برای مردم و مسئولین، این طرح می‌تواند راهگشای خوبی برای بهبود وضعیت پوشش در جامعه باشد.»

همچنین همه این‌ها در حالی است که پیش از این آیت‌الله صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داده بود که «طرح جامع عفاف و حجاب» به ادارات ابلاغ شده است. آیت‌الله صدیقی در این مورد اضافه کرده بود: «ستاد امر به معروف بلندگویی برای دعوت به خیر است. حتی در برخی از استان‌ها سیستمی پیش بینی شده تا اگر در هر اداره‌ای تخلفی صورت گرفت توسط این ستاد به بالاترین مسئول منتقل شود و اگر اقدامی صورت نگرفت آنها وارد عمل شوند. آنها دیدند که ستاد امر به معروف در حفاظت از احکام دین و خدمت به مردم موثر است و آن را تحریم کردند.»

نظر شما