شناسهٔ خبر: 58605000 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

صادرات ۹.۹ میلیارد دلاری محصولات معدنی و صنایع معدنی با رشد سه درصدی

صادرات ده ماهه محصولات معدنی و صنایع معدنی با رشد سه درصدی به ۹.۹ ‌میلیارد دلار رسید که ۴۶.۶ درصد مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای سال تا پایان دی‌ با افزایش سه درصدی به  ۹.۹ ‌میلیارد دلار رسید که شامل ۳۹.۱ میلیون تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی بود.

براساس این گزارش، بیشترین میزان صادرات در این مدت مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی با ۸.۶ میلیون تن و به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار بود که ۴۶.۶ درصد از مجموع صادرات را تشکیل می‌دهد. مس و محصولات پایین‌دستی، زنجیره آلومینیوم و محصولات، سایر معدن و صنایع معدنی و زنجیره روی هم به ترتیب با ۱.۲، ۸۹۴، ۸۸۰، ۵۲۰ میلیون دلار در رتبه‌های دوم تا پنجم صادرات قرار دارند.

بیشترین رشد صادرات هم مربوط به زغال‌سنگ و کک با ۱.۲ هزار درصد و به ارزش ۳۲۹ میلیون دلار است.

صادرات گندله سنگ آهن، محصولات زنجیره سیمان، انواع سنگ و محصولات مرتبط و آهن اسفنجی طی ۱۰ ماهه سال جاری به ترتیب ۴۷۷، ۲۹۰، ۱۶۱ و ۱۵۰ میلیون دلار بود.

بخش معدن و صنایع معدنی هم طی ماه گذشته قادر به صادرات ۸۶۴ میلیون دلار کالاهای تولیدی شد که نشان از کاهش ۳۰ درصدی نسبت به آذر و افت ۲۴ درصدی سالانه دارد.

شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای سال تا پایان دی‌، ۳.۶ میلیون تن انواع محصولات به ارزش ۳.۹ میلیارد دلار وارد کردند. بیشترین میزان واردات هم مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی با ۱.۲ میلیارد دلار بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما