شناسهٔ خبر: 58604280 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

احتمال عرضه‌ی بازی چندنفره‌ی Horizon برای تلفن‌های همراه

امیرحسین نصرتی

صاحب‌خبر -

احتمالاً سونی (Sony) و استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) قصد دارند تا پای مجموعه‌ی Horizon را به پلتفرم تلفن‌های هوشمند نیز باز کنند.

اگر در جریان اخبار دنیای بازی‌ها باشید، حتماً می‌دانید که پس از مدت‌ها شایعه، بالاخره استودیوی گوریلا گیمز تائید کرد که روی عنوان چندنفره‌‌ی جدیدی کار می‌کند که در جهان سری Horizon جریان دارد. این‌طور که به‌نظر می‌رسد، بازی یاد شده در مراحل اولیه‌ی تولید قرار دارد و چنین چیزی بدین معنی است که تا مدت‌های طولانی قرار نیست اطلاعات جدید و بیشتری از آن منتشر شود. با این وجود اما وب‌سایت Tech4Games موفق به کشف یک آگهی شغلی تازه‌ در وب‌سایت رسمی استودیوی گوریلا گیمز شده است که جزئیات جدیدی از پلتفرم‌های مقصد این عنوان به‌دست می‌دهد.

در این آگهی، گوریلا گیمز خواستار نویسنده‌ای در حوزه‌ی بازی‌ها شده که “حداقل روی یک بازی روایت محور موبایلی یا عنوانی مستقل (Indie) کار کرده باشد و در غیر این صورت، دست‌کم سابقه‌ی یک سال فعالیت روی پروژه‌ای AAA داشته باشد”.

اگرچه مطالب بالا لزوماً به معنای انتشار بازی چندنفره‌ی Horizon روی تلفن‌های همراه نیست اما با درنظر گرفتن هدف سونی جهت گسترش حضور در دنیای بازی‌های موبایل و همچنین ساختار آنلاین و سرویس محور این بازی چندنفره، خیلی دور از انتظار نیست که این شرکت قصد داشته باشد تا پای فرنچایز Horizon را به پلتفرم تلفن‌های همراه نیز باز کند.

شاید جالب باشد بدانید چندی پیش هرمان هالست (Herman Hulst)، رئیس استودیوهای پلی استیشن، اعلام کرده بود که سرویس آنلاین پلی استیشن به صورت همزمان روی پلی استیشن 5 و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت که در این صورت به‌نظر می‌رسد بازی چندنفره‌ی Horizon، حتی برای عرضه روی رایانه‌های شخصی نیز شانس زیادی داشته باشد.

لازم به‌ذکر است Horizon Forbidden West به‌عنوان آخرین بازی از سری، هم‌اکنون روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 قابل بازی است. بسته‌ی الحاقی جدید این بازی با نام Burning shores نیز در تاریخ 30 فروردین ماه 1402 (19 آوریل 2023 میلادی) برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

منبع: Gamingbolt

Sans

نظر شما