شناسهٔ خبر: 58604240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

درخواست سخت اوکراین از رژیم صهیونیستی درباره جنگ

اوکراین از رژیم صهیونیستی می‌خواهد تا علناً و به صورت رسمی جنگ در اوکراین را محکوم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین از تل آویو خواسته است تا علناً و به صورت رسمی عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم و از تمامیت ارضی اوکراین حمایت کند.

در همین ارتباط نیز روزنامه تایمز اسرائیل با استناد به گزارشی از سایت خبری واللا نوشت که طرح این خواسته‌ها توسط اوکراین پیش از سفر برنامه ریزی شده الی کوهن، وزیر امور خارجه تل آویو به کیف مطرح شده است.

در این گزارش به نقل از مقامات دو طرف آمده است که اوکراین همچنین از تل آویو خواسته است تا وام ۵۰۰ میلیون دلاری را به دولت کیف بدهد و درمان «صدها سرباز و غیرنظامی مجروح» را برعهده بگیرد.

یک مقام اوکراینی گفت که دیدار احتمالی کوهن و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، به تمایل اسرائیل برای برآورده کردن خواسته‌های کیف بستگی دارد.

براساس این گزارش، پیشتر در اوایل ماه ژانویه، «الی کوهن»، وزیر امور خارجه تل آویو با همتای اوکراینی خود گفتگوی تلفنی انجام داده بود و او دعوت برای بازدید از کیف را پذیرفته بود.

به نظر می‌رسد که کوهن بالاترین مقام رژیم صهیونیستی است که از زمان آغاز جنگ در اوکراین به کیف سفر می‌کند.

همزمان روز یکشنبه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی فرانسوی، عنوان کرد: من امکان تجهیز اوکراین به سامانه گنبد آهنین را بررسی خواهم کرد.

وی افزود: البته پیش از آن پیامدهای سیاسی و نظامی احتمالی این اقدام را بررسی می‌کنم، چون می‌خواهم قدرت روابط اسرائیل و روسیه را حفظ کنم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این حال تاکید کرد که نمی‌تواند تضمین کند که چنین اتفاقی رخ دهد.

وی گفت: ما سیاست‌ها و منافع خود در منطقه را بررسی خواهیم کرد و شاید کمک مان به اوکراین در زمینه‌هایی دیگر باشد.

نتانیاهو اظهار داشت: برای این منظور ما باید مسائل دیگری از جمله فعالیت و همکاری نزدیک اوکراین با نیروی هوایی اسرائیل را هم در نظر بگیریم و ما به هیچ وجه به دنبال تقابل نظامی با روسیه نیستیم.

نظر شما