شناسهٔ خبر: 58599688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم سوگواری و عزای حضرت زینب (س) در آستان عبدالعظیم حسنی برگزار شد

شهر ری - ایرنا - مراسم سوگواری و عزاداری وفات شهادت گونه حضرت زینب سلام الله علیها در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام، این مراسم امشب یکشنبه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی اصلانی و مرثیه سرایی با نوای حاج مجتبی باقری برگزار شد.

حضرت زینب کبری سلام الله علیها دختر امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها است. بارزترین بعد زندگی حضرت زینب، نقش ویژه او در واقعه کربلا و دوران اسارت پس از آن است، که با صبر و پایداری در واقعه عاشورا علی رغم از دست دادن عزیزترین کسانش، موجب شد که به عنوان اسوه صبر جاودان شود. خطبه های کوبنده آن حضرت در بند اسارت در کوفه و شام، باعث پرده برداری از چهره ظالمانه حکومت اموی شد. حضرت زینب در کوفه به زنان، تفسیر قرآن آموزش می‌داد، و او از جدش‌ رسول خدا و پدرش امیرالمؤمنین و مادرش فاطمه زهرا حدیث روایت کرده است.

مراسم سوگواری در عزای حضرت زینب (س) در آستان عبدالعظیم برگزار شد

حضرت زینب سلام الله علیها در سال ۶۳ هجری و به نقلی ۶۵ هجری در سن ۵۷ سالگی از دنیا رفت و طبق نقل مشهور مزارش در کنار شهر دمشق، پایتخت سوریه است.برخی نیز معتقدند مدفن حضرت زینب در مصر یا مدینه است.

زینب کبری سلام الله علیها از زنان بافضیلت است و فضایلش مشهورتر از آن است که بیان شود. خرد، استواری و بلاغتش نیازمند گفتن نیست؛ چرا که همه اینها از خطبه ای که در کوفه و شام ایراد فرموده بود، به خوبی معلوم است، آن گونه که گویا از زبان پدرش علی علیه السلام سخن می گوید. البته از زینب سلام الله علیها عجیب نیست؛ زیرا او از شاخه های درخت نبوت و از خاندان هاشمی بود. جدش رسول خدا صلی الله علیه و آله پدرش علی مرتضی علیه السلام و مادرش زهرای بتول سلام الله علیها و برادرانش حسن علیه السلام و حسین علیه السلام است.

معاونت امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب سلام الله علیها داشته و مقدم همه عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را به این مراسم گرامی می دارد.

همچنین با همکاری مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، سلسله جلسات "سبک زندگی اسلامی" در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می شود.

به گزارش اداره کل تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، این جلسات با حضور اساتید برجسته در حوزه های تربیتی و معارفی، از جمعه ۲۱ بهمن ماه، هر هفته جمعه ها بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) این بارگاه ملکوتی برگزار خواهد شد.

گفتنی است، این سلسله جلسات با هدف آشنایی و تبیین سبک زندگی متکی بر آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همراه با جلسات پرسش و پاسخ برپا خواهد شد.

مراسم معنوی «اعمال ام داود» در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می شود.

این مراسم هم زمان با پانزدهم ماه رجب، مصادف با دوشنبه ۱۷ بهمن ماه بعد از نماز ظهر و عصر آغاز و با تلاوت ترتیل قرآن کریم توسط قاریان ممتاز مجتبی محمدبیگی، داود لاچینانی، محمد برخورداری، علی شیرزاد و رمضان خلیلی ادامه یافته و قرائت دعای ام داود با نوای حاج محمدرضا غلامرضازاده و تلاوت قرآن و اذان مغرب پایان بخش این مراسم خواهد بود.

گفتنی است، این ویژه برنامه به صورت زنده و مستقیم از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

اعلام برنامه های هفتگی آستان مقدّس از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ماه

مراسم سوگواری در عزای حضرت زینب (س) در آستان عبدالعظیم برگزار شد

نظر شما