شناسهٔ خبر: 58593282 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیسی در جمع مردم روستای زلزله‌زده بدلان:

انسجام و همدلی مردم خوی بسیار به روند امدادرسانی کمک کرده است

رئیس جمهور از ارائه گزارش استاندار آذربایجان غربی درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده خوی و بررسی پیشنهادات وی درباره اعطای تسهیلات به مردم برای بازسازی خرابی‌های زلزله، در اولین جلسه هیئت دولت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز یکشنبه در ادامه بازدیدهای میدانی خود از مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی، با حضور در روستای بدلان که در منطقه‌ای صعب‌العبور واقع شده است، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و روند امدادرسانی، در جمع اهالی این روستا گفت: جا دارد از همه دست‌اندرکاران امدادرسانی و مسئولان استان که از اولین ساعات وقوع زلزله مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند، قدردانی کنم.

رئیس جمهور با اشاره به اتمام مراحل امدادرسانی‌های اضطراری و اسکان موقت زلزله‌زدگان اظهار داشت: امروز هم در مرکز شهرستان و هم در این روستا و بخش‌های دیگر دیدیم که مصالح تامین شده و ماشین‌آلات لازم برای آغاز بازسازی نیز در منطقه مستقر و عملیات آواربرداری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه استاندار آذربایجان غربی در اولین جلسه دولت پس از این بازدید گزارش مفصلی از وضعیت ارائه خواهد کرد، افزود: آقای استاندار پیشنهادات خوبی در زمینه روند بازسازی و اعطای تسهیلات به مردم دارند که در این جلسه بررسی و تصویب خواهند شد تا با توجه به برودت هوا، مردم هر چه سریع‌تر بتوانند منازل خود را بازسازی کرده و از چادرها و شرایط اسکان موقت به خانه‌های خود بازگردند و وضعیت در منطقه عادی شود.

 رئیسی تصریح کرد: وقوع حوادث و بروز بحران‌هایی مثل زلزله ناگزیر و غیرقابل پیشگیری است، اما این همت، کمک و همراهی مردم است که پس از وقوع یک بحران می‌تواند به مدیریت آن کمک کند و انسجام و همدلی مردم خوی بسیار به روند امدادرسانی کمک کرده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه زلزله‌زدگان یقین بدانند دولت با همه توان کنار آنهاست تا مشکلات ‌و آلام آنان کاهش یابد، خاطرنشان کرد: با همت مسئولان و دست‌اندرکاران امدادرسانی و همراهی مردم روند بازسازی مناطق زلزله‌زده در مدت کوتاهی به انجام خواهد رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما