شناسهٔ خبر: 58588669 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معرفی انواع وسایل برقی خانگی

صاحب‌خبر -

در خانه هایمان وسایل برقی زیادی می توانیم ببینیم که هر کدام برای رقع یک یا چند نیاز از نیازهایمان به ما کمک می کنند بعضی از این وسایل برقی بعنوان وسایل بزرگ خانگی مثل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و بسیاری وسایل دیگر و بعضی دیکر از وسایل برقی به عنوان وسایل کوچک برقی بحساب می آیند مانند همزن برقی، جارو برقی، اتو و غیره مقاله امروز ما در رابطه با نوع دوم از وسایل برقی یعنی وسایل برقی خانگی کوچک می باشد. امید وارم بتوانیم بطور مختصر انواع این وسایل را معرفی کنیم.

انسان بر حسب نیاز، سلیقه و یا عوامل مختلف دیگر مثل علاقه یا چشم و هم چشمی وسایل زیادی را می خرد این خرید را ممکن است بصورت های مختلف انجام دهد. برای نمونه خرید سنتی بعضی وسایل مورد نیاز. مانند خرید از مغازه های سطح شهر و یا از طریق اینترنت و فروشگاه های معتبر اینترنتی مانند فروشگاه اینترنتی فروشکالا بعضی از وسایل خانگی چه برقی و چه غیر برقی را خریداری کنیم برای مثال زمانی که دست به خرید تصفیه آب خانگی، خرید غذا ساز، خرید آنلاین اتو بخار و یا خرید اینترنتی بسیاری وسایل دیگر بکنیم.

 

انواع وسایل برقی خانگی:

وسایل خانگی برقی را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد

وسایل برقی خانگی آشپزخانه

وسایل برقی خانگی غیر آشپزخانه ایی

غذاسازچند کاره

غذاساز چند کاره وسیله برقی است که می تواند چندین نیاز از نیازهایمان را برطرف کند و در چند زمینه به آشپز کمک و یاری رساند این وسیله در آماده سازی مواد اولیه مختلف غذایی برای آشپزی بسیار کارآمد و مفید می باشد برحسب وسایل و قطعاتی که با این وسیله وجود دارد می تواند انواع مختلف وظایف را انجام دهد. این غذا ساز از دو کار و بالاتر تا حتی در بعضی نمونه ها 36 کار را می توانند برایمان انجام دهند.

از جمله کارهایی که غذا ساز چند کاره می تواند برای ما انجام دهد:

خرد کردن دانه های سخت مانند قهوه حبه های ادویه جات کندم وغیره

درست کردن و آماده کردن انواع سس ها

خرد کردن انواع سبزی جات

خلال کردن سیب زمینی به صورت های مختلف

خلال کردن مغز آجیل ها مانند خلال بادام و گردو و غیره

و بسیاری از وظایف دیگر

02

دستگاه تصفیه آب خانگی

یکی از کالاهای برقی که اخیرا بخاطر نا خالصی های بوجود آمده در آب شرب رواج زیادی پیدا کرده و خانواده ها ترغیب و حتی در بعضی از شهرها مجبور به خرید و استفاده از آن هستند دستگاه تصفیه آب خانگی است امروزه این دستگاه جنبه ضروری برای حفظ سلامت افراد خانواده و سازمانهای مختلف پیدا کرده است. این دستگاه وظیفه گرفتن ناخالصی بوجود آمده در آب که در جریان گذشت از مسیر های مختلف و همچنین آلودگی های شیمیایی کارخانه جات های مسیر رودخانه ها و ریختن فاضل آب شهرهای مختلف در مسیر رود خانه در آب بوجود می آید را از آب بگیرد و آبی تقریبا تمیز را به کاربران و استفاده کنندگان تحویل می دهد.

البته این دستگاه انواع مختلفی دارند بسیاری از آنها از سیستم جدید و پیشرفته تصفیه آب اسمز استفاده می کنند که باعث تصفیه بهتر و بیشتر آب از ذرات معلق، گرفتن بیشتر سختی آب و تصقیه آب از بسیاری از میکروب ها می شود پیشنهاد می شود هنگام خریدن تصفیه آب خانگی از مدل های جدید، برندهای معتبر و مدل هایی که از سیستم تصفیه آب اسمز معکوس استفاده می شوند خریداری بکنید. انواع این دستگاه در مراحل مختلف آب را تصفیه می کنند مانند 6 مرحله ایی 7 – 8- تا 10 مرحله ایی در بازار ایران وجود دارند. در دستگاه های امروزی تصفیه اب چند مرحله ایی چندین فیلتر استفاده می شود که مهمترین این فیلترها فیلتر ممبران است که قسمت اصلی تصفیه اسمز معکوس است.

برندهای معتبر تصفیه آب در بازار ایران

شرکت سی سی کا تایوانی

شرکت تصفیه آب تایوانی لایف واتر

برند معتبرآکوا فلو آمریکایی

شرکت آکوا جوی

برند هیوندای

برند سی اس ام

برند تصفیه آب سافت واتر

برند تصفیه آب اس اس وی

03

جارو برقی

وسیله ایی کارآمد و بشدد مفید برای نظافت و بهداشت خانه و خانواده که از آلودگی های هوا در هنگام جارو زدن جلوگیری می کند و از ورود انواع ذرات خاک و میکروب به دستگاه تنفس افراد جلوگیری می نماید استفاده از این وسیله برقی باعث می شود که در مدت زمان کم وسعت زیادی را با کیفیت بالا و با زحمت و صرف نیروی انسانی پایین ترتمیز کرد. برند های وختلف جهانی مانند پاناسونیک، ال جی، بوش، کنوود و بسیاری برند های دیگر در بازار ایران وجود دارد.

اتو بخار خانگی:

اتو یک وسیله خانگی است که در اثر تبدیل نیروی الکتریسیته به گرما و انتقال آن به پارچه یا لباس این لباس ها که در اثر شستشوی یا تحت فشار بودن چروکیده شده اند را صاف می کند با این کار این لباس ها زیبانر و جذاب تر خواهند شد و باعث می شود پوشنده این لباس ها شیک و خاص تر بنظر بیاید. اما کاربرد اتو برای لباس ها جنبه بهداشتی هم دارد مسئله ایی که اکثر افراد استفاده کننده از این وسیله ممکن است آنرا در نظر نداشته باشند و ندانند اینکه اتو زدن لباس بخاطر گرمایی که دارد باعث از بین رفتن انواع میکروب ها می شود. ضمن اینکه اتو باعث می شود اگر رطوبتی در لباس ها وجود داشته باشد آنرا خشک کند و رطوبت آنرا از بین ببرد. البته در سال های اخیر برای جلوگیری از سوختن و پوسیدگی لباس ها و یا از بین رفتن پرز آنها از اتوهایی استفاده می شوند که خود بخار تولید می کنند و از سوختن و پوسیدگی لباس های خشک جلوگیری می کند.

انواع دیگر لوازم برقی خانگی کوچک:

پلوپز برقی

زودپز برقی

اسپرسوساز

انواع نوشیدنی سازهای برقی

مایکروویو

آسیاب برقی

سبزی خردکن

آبمیوه گیری برقی

و بسیاری وسایل برقی دیگر

نظر شما