شناسهٔ خبر: 58577983 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

رقیب ما مدافع قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان است

ژاوی: بارسلونا مدعی شماره یک قهرمانی نیست

ژاوی معتقد است با وجود اختلاف پنج امتیازی نسبت به رئال مادرید، بارسلونا شانس اول قهرمانی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، فردا در حساس ترین بازی هفته 20 لالیگا بارسلونا در نوکمپ میزبان سویاست. بارسا با پنج امتیاز بیشتر از رئال صدرنشین است و برای حفظ این فاصله فردا نباید در خانه امتیاز از دست بدهد.
1794246ژاوی در نشست خبری این بازی گفت: «حریفی دشوار پیش رو داریم و درست است که در رده سیزدهم قرار دارند ولی خورخه سامپائولی از زمانی که وارد سویا شده توانسته تیمی متحد و جنگنده درست کند. تیم‌های او بسیار خوب پرس می کنند و از لحاظ بدنی در سطح بالایی هستند. سویا الان مثل یک تیم شورشی است و می‌خواهد فردا برابر ما خودش را ثابت کند. این بازی برای سویا حیثیتی است و ما قطعا به هواداران نیاز داریم. بازی در نوکمپ است و انتظار دارم هواداران به خوبی از ما حمایت کنند. این دیدار آزمونی خوب برای ماست و باید سه امتیازش را هر طور شده کسب کنیم.»

ژاوی در مورد بازی با چهار هافبک گفت: «بازی با هیچ سیستمی به ما آرامش کامل در زمین نمی‌دهد. شاید با چهار هافبک توپ‌های کمتری از دست بدهیم و تیم منسجم‌تر باشد ولی همه چیز در زمین به فرم و کیفیت بازیکنان بستگی دارد. هر اندازه توپ کمتری از دست بدهیم، راحت تر بازی خواهیم کرد. ما همان تیم سال گذشته ایم و به همان سبک بازی می کنیم ولی تنها تفاوت در این است که حالا به بلوغ تیمی رسیده ایم.»

تمدید قرارداد بوسکتس: «تصمیم نهایی با خودش است. سرخیو این حق را دارد که در مورد آینده اش تصمیم بگیرد. او بازیکن بسیار مهمی برای بارسلوناست و البته که دوست دارم بماند. اگر تمدید کند، بسیار خوشحال خواهم شد.»

1794219

کسب 50 امتیاز در نیم فصل اول: «اینکه از کجا به این شرایط رسیده ایم، بسیار باارزش است. ما فصل قبل مشکلات زیادی داشتیم و نتوانستیم در نیم فصل امتیازات زیادی کسب کنیم ولی حالا 50 امتیازی هستیم. از سبک بازی ما انتقاد می‌کنند ولی از هواداران گرفته تا بازیکنان شور اشتیاق زیادی دارند و همین برای من کافی است. این انتقادات زمانی که من بازی می‌کردم نیز وجود داشت.»

رضایت از تیم: «در پایان فصل باید قضاوت کرد ولی الان در بهترین فرم هستیم و من کاملا از تیم راضی هستم. در برخی بازی‌ها عالی بوده‌ایم و در برخی نیز خوب کار نکرده ایم اما در مجموع تیم، راضی کننده کار کرده است. اخیرا سوپرجام را بردیم و با پنج امتیاز اختلاف نسبت به رئال در صدر قرار داریم. باید به همین روند ادامه داد.»

شرایط روحی تیم: «با بازیکنان حرف زده ام و گفته‌ام که سوپرجام را فراموش کنند. قهرمان شدیم و تمام شد. حالا باید در لالیگا، لیگ اروپا و کوپا دل ری به روند پیروزی‌ها ادامه دهیم. شرایط روحی تیم را خوب می بینم و جو تیم واقعا عالی است.»

1798017

خطاهای عامدانه روی وینیسیوس: «سبک بازی وینیسیوس، نیمار و دمبله مشابه است و در یک به یک‌ها عالی هستند. در طول بازی طبیعی است که روی آن‌ها بیشتر خطا کنند. وینیسیوس در هر بازی شانس‌های گلزنی زیادی خلق می‌کند و بسیار تحت فشار مدافعان قرار می‌گیرد. اگر خطایی صورت بگیرد، داور باید تصمیم بگیرد و از این دسته بازیکنان محافظت کند.»

بالاتر از رئال در صدر جدول: «خودمان را شانس اول قهرمانی نمی‌دانم. ما با مدافع عنوان قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان رقابت می‌کنیم و تا روز پایانی برای کسب قهرمانی مبارزه خواهیم کرد. رئال در پنج امتیازی ما قرار دارد ولی این تیم را قدرتمند و باانگیزه می‌بینم. هیچ چیز تمام شده نیست و تا پایان فصل هفته‌های زیادی باقی مانده است.»

نظر شما