شناسهٔ خبر: 58562769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مرور خاطرات دکتر عباس شیبانی در نخستین نشست مرکز تهران‌شناسی همشهری با حضور آزاده شیبانی و دوستان آن مرحوم

راه‌اندازی کارخانه تولید سرسوزن سرنگ در روستای محروم | هدف؛ اشتغالزایی برای جوانان و مقابله با تحریم

محمد باباخانی از همکاران و دوستان قدیمی دکتر عباس شیبانی است. او درباره خدمات پزشکی دکتر می‌گوید: «در زمان جنگ سرسوزن سرنگ باید از خارج از کشور وارد می‌شد و با توجه به تحریم‌ها با کمبود سرسوزن مواجه بودیم.تا اینکه آقای دکتر دست به‌کار شد و از چند شرکت کمک خواست که با هم همراه شوند.»

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین - مژگان مهرابی: باباخانی در ادامه می گوید:«  دکتر شیبانی در مرحله بعد دستگاهی را از یکی از کشورها خریداری کردند. تصمیم‌شان این بود که کارخانه‌ای ایجاد کنند و به‌خودکفایی برسیم. قطعه زمین بزرگی را در یکی از روستاهای آشتیان درنظر گرفتند و کارخانه را ساختند. همان کارگرهایی که کارهای عمرانی انجام می‌دادند را به کمک گرفتند برای تولید سرسوزن.

آموزش‌های لازم داده شد و خلاصه جمعیت زیادی از روستاییان مشغول کار شدند. در مدت زمان کوتاهی به تولید انبوه رسیدیم. در واقع با این کارش هم مانع مهاجرت جوانان از روستا به شهر شد هم اینکه نیاز به واردات نداشتیم. الان طبق آماری که به من دادند نزدیک به ۵هزار نفر در آنجا مشغول کار هستند.

نکته جالب دیگر درباره دکتر اینکه هر کس برای انجام کاری به او مراجعه می‌کرد چه بیمار روستایی چه همکار دکتر یا استاد دانشگاه، بعد از رسیدگی به خواسته‌اش تا دم در او را بدرقه می‌کرد.»

نظر شما