شناسهٔ خبر: 58562744 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در بازدید سفیر نیکاراگوئه از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای رفع نیازهای فناورانه نیکاراگوئه اعلام آمادگی کرد

تهران - ایرنا -رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در بازدید سفیر کشور نیکاراگوئه از این مجموعه، برای رفع نیازهای این کشور در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، پتروشیمی و کشاورزی با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان اعلام آمادگی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه گروه علم و آموزش ایرنا، علی اسدی، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در دیدار با «ایساک لنین برآوو» سفیر نیکاراگوئه در تهران، گفت:پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دارای ظرفیت های مناسب به منظور توسعه فعالیت‌های خود در طیف وسیعی از حوزه‌های علمی و تخصصی با دانشگاه‌ها و دولت نیکاراگوئه است و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای نیز با پارک علم و فناوری دانشگاه ملی نیکاراگوئه منعقد کند.

وی، سابقه همبستگی و همراهی دو ملت طی سالیان و مناسبات بین دو کشور ایران و نیکاراگوئه را سرمایه و فرصت بزرگی برای صاحبان شرکت‌ها و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان دو کشور به منظور حضور در بازارهای یکدیگر ارزیابی کرد و افزود: معتقدیم توسعه روابط ایران و نیکاراگوئه در حوزه علم و فناوری، می‌تواند به تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور کمک کند.

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای رفع نیازهای فناورانه نیکاراگوئه اعلام آمادگی کرد

اسدی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تنها پارک علم و فناوری در ایران است که از شرکت‌های نوآور کوچک تا شرکت‌های بسیار بزرگ و توسعه‌یافته در آن استقرار دارند، افزود: این پارک در اکثر زمینه‌های تخصصی فنی مانند فناوری اطلاعات، کشاورزی، پزشکی و علوم انسانی دارای شرکت دانش‌بنیان فعال است.

وی با اشاره به شرایط تحریم اقتصادی در کشور، اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان در کل ایران از جمله شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران توانستند ظرفیت‌های خوبی را در سال‌های تحریم در کشور ایجاد کنند تا تحریم‌ها را بی‌اثر نمایند.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در ادامه ضمن دعوت از رئیس پارک علم و فناوری کشور نیکاراگوئه برای بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، برای به میدان آوردن ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک جهت برطرف‌سازی نیازهای کشور نیکاراگوئه در حوزه‌های نفت، پتروشیمی و کشاورزی اعلام آمادگی کرد.

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای رفع نیازهای فناورانه نیکاراگوئه اعلام آمادگی کرد

«ایساک لنین برآوو» سفیر کشور نیکاراگوئه در تهران نیز ضمن اشاره به حضور شش وزیر خانم از این کشور به همراه رئیس دانشگاه ملی و ریاست شبکه دانشگاه‌های این کشور در کنگره زنان تاثیرگذار که به تازگی در ایران برگزار شد، این کنگره را موفق ارزیابی کرد و تبلیغات ضد زن بودن ایران را از دسیسه‌های آمریکا دانست.

وی بر تقویت روابط بین دو کشور تاکید کرد و گفت: روابط ایران و کشورهای آمریکای لاتین بخصوص کشور نیکاراگوئه در دوره ریاست جمهوری آقای دکتر رئیسی مستحکم‌تر شده است. اکنون در زمان مهم و حساسی برای روابط دو کشور قرار داریم.

سفیر کشور نیکاراگوئه در تهران با ابراز علاقمندی برای ایجاد کمیته مشترک علم و فناوری دو کشور، بر نقاط مشترک ایران و نیکاراگوئه مانند مبارزه با استعمارستیزی و استکبارستیزی تاکید کرد و پیشبرد علم و فناوری طی همکاری مشترک را ضروری دانست.

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای رفع نیازهای فناورانه نیکاراگوئه اعلام آمادگی کرد

آقای برآوو، مسوولیت پیگیری امضای سند همکاری پارک دو کشور را پذیرفت و ضمن ضروری دانستن بازدید هیات منتخب پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از پارک نیکاراگوئه، خواستار حضور شرکت‌ها و نمایندگانی از دو طرف در پارک‌های علم و فناوری دو کشور شد که مورد موافقت رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز قرار گرفت.

سفیر نیکاراگوئه در ایران در ادامه از چند شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید و به تمجید از شکوفایی تکنولوژی ایران با وجود شرایط تحریم پرداخت.

نظر شما