شناسهٔ خبر: 58562025 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تفرقه در رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی بر سر وکالت به شاهزاده

محتوای تولید شده در کانال تلگرامی رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی در مورد موضوع وکالت به رضا پهلوی از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی محتوای تولید شده در کانال تلگرامی رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی در مورد موضوع وکالت به رضا پهلوی از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن، نشان می‌دهد شبکه من و تو از همه  ۱۴۴ پست تلگرامی، ایندیپندنت فارسی با ۴۵ عنوان، ایران اینترنشنال با ۲۴ پست، بی‌بی‌سی فارسی با ۱۷ پست، رادیو فردا با ۱۴ پست، صدای آمریکا هم با ۱۳ پست تلگرامی در این باره فعالیت کردند.

دویچه‌وله اما تنها ۶ پست در این ارتباط منتشر کرد که همه خبری بود. یورونیوز در ۲ پست به این موضوع پرداخت که در یکی به رویکرد مخالفان و موافقان این کارزار پرداخت و در دیگری مخالفت معترضان زاهدانی با وکالت دادن به پهلوی را پوشش داد. ایران وایر هم در ۲ پست به موضوع پرداخت.

العربیه فارسی هیچ پستی در مورد راه افتادن این کارزار منتشر نکرد و «رادیو زمانه» رویکرد صد درصد مخالف خود با کارزار وکالت را در ۲ پست با عنوان «کمپین خود صغیر پنداری و صنعت بیعت گیری: گامی در تحکیم اقتدار فردی» و « بنده وکیل‌ام؟ نخیر شما متهم‌اید!» به صراحت نشان داد.

نظر شما