شناسهٔ خبر: 58561801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس سیا: ۶ ماه آینده برای اوکراین حیاتی خواهد بود

فارس

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مدعی شده که ۶ ماه آینده برای اوکراین در نبرد با روسیه حیاتی خواهد بود

صاحب‌خبر -
 

ویلیام برنز، رئیس سیا بامداد جمعه (به وقت تهران) گفت ارزیابی این سازمان اطلاعاتی این است که ۶ ماه آینده برای اوکراین در جنگ علیه روسیه «حیاتی» خواهد بود. 

او در توضیح درباره این ارزیابی گفت «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه معتقد است که «فرسودگی سیاسی» سراسر غرب را فرا خواهد گرفت. او گفت به نظر نمی‌رسد که روسیه برای مذاکره جدی باشد. 

ویلیام برنز که در دانشگاه جورج‌تاون در واشنگتن سخنرانی می‌کرد در بخش دیگری از اظهاراتش چین را بزرگترین چالش ژئوپولتیک آمریکا توصیف کرد.  او گفت که رقابت با چین «از لحاظ گسترده آن منحصر به فرد است» ور در چندین عرصه در جریان است. او گفت این رقابت ممکن است حتی از رقابت با شوروی هم شدیدتر باشد. برنز همچنین تصریح کرد فناوری‌های نوین اصلی‌ترین عرصه رقابت با چین است و همین موضوع «عامل اصلی تعیین‌کننده در آینده ما به عنوان یک سازمان اطلاعاتی خواهد بود.»

او در بخشی از اظهاراتش تعمیق همکاری‌های نظامی میان ایران و روسیه را «بسیار نگران‌کننده» توصیف کرد. 

رئیس سیا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت از احتمال شدت گرفتن خشونت میان فلسطینی‌ها و «اسرائیلی‌ها» نگران است. وی گفت مسائلی که این روزها اتفاق می‌افتند «شباهت غم‌آنگیزی» با حوادثی دارند که به وقوع انتفاضه دوم در دو دهه پیش منجر شدند. 

برچسب‌ها:

نظر شما