شناسهٔ خبر: 58561570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

وزیر امور خارجه ایران عازم ونزوئلا شد

موج نیوز

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران دقایقی پیش عازم ونزوئلا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر یک روزه به نیکاراگوئه و دیدار با مقام‌های این کشور دقایقی پیش ماناگوآ را ترک و عازم کاراکاس شد.

امیرعبداللهیان چهارشنبه شب وارد ماناگوآ شد و از سوی همتای نیکاراگوئه‌ای خود مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

در مراسم استقبال از امیرعبداللهیان همچنین وزیر جوانان و دستیاران رئیس جمهور نیکاراگوئه حضور داشتند.

وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود در جمع خبرنگاران از حسن استقبال مقامات نیکاراگوئه تشکر کرد و گفت: من و همکاران همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سالروز پیروزی انقلاب ساندنیستی در نیکاراگوئه هستیم.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مشترک و همکاری‌های متنوع بین دو کشور تاکید کرد: ما در تهران به تازگی با وزیر خارجه سند همکاری‌های بلندمدت دو کشور را به امضا رساندیم و در جریان این سفر در خصوص چگونگی اجرای سند با دستیار ارشد رئیس جمهور، وزیر خارجه و سایر مقامات نیکاراگوئه بویژه دانیل اورتگا گفت‌ وگو می‌کنیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: سلام‌های گرم مقامات عالی کشورم و مردم بزرگ ایران را به رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و همه مردم خوب این کشور تقدیم می‌کنم.

وی تصریح کرد: رئیسان جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه در تماس تلفنی بر این نکته تاکید داشتند که همکاری‌های متنوع و هر چه بیشتری را بین دو کشور رقم بزنیم و یک باز تعریف جدید برای همکاری‌های پرشتاب و گسترده را رقم بزنیم.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: از نقش مهم و سازنده معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه نیز تشکر می‌کنم.

نظر شما