شناسهٔ خبر: 58561267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استان اردبیل

صدور پروانه تاسیس ۱۰ شهرک صنعتی غیردولتی

مجوز پروانه تاسیس ۱۰ شهرک خصوصی و غیردولتی، در استان اردبیل صادر شده که از این تعداد، ۲ شهرک صنعتی موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از این شرکت شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه بر اساس قانون، صدور مجوز پروانه تاسیس و پروانه بهره برداری شهرک‌های غیردولتی برعهده شرکت شهرک‌های صنعتی استان است افزود: ایجاد شهرک‌های غیردولتی جهت تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و با هدف استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های سرمایه گذاری انجام می‌شود.
روح الله برادران حیدری ادامه داد: استان اردبیل جزو استان‌های پیشرو در احداث شهرک‌های صنعتی غیردولتی است وعلاوه بر ۱۰ شهرک غیردولتی مصوب شده، شاهد ورود متقاضیان جدیدی برای احداث شهرک‌های خصوصی هستیم که این نشان می‌دهد تمایل سرمایه گذاران به سرمایه‌گذاری در استان افزایش یافته است.
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل حمایت‌های صورت گرفته از سرمایه‌گذاران را زمینه‌ساز افزایش متقاضیان ایجاد شهرک‌های خصوصی برشمرد و گفت: این شهرک‌ها همانند شهرک‌های دولتی، دارای معافیت مالیاتی هفت ۷ تا سیزده ساله از مزایای یکسانی برخوردار هستند و مدیریت این شهرک‌ها کاملا در اختیار بخش خصوصی و خود سرمایه‌گذار است.
برادران حیدری گفت: ۹۰ درصد اشتغال استان در حوزه صنایع کوچک و متوسط است و شرکت شهرک‌های صنعتی در تلاش است با ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری فعالان این عرصه را مورد حمایت جدی قرار دهد.
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل حمایت از سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان را یادآور شد و گفت: برای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برنامه‌های حمایتی در چهار حوزه توسعه صنعتی و فناوری، توسعه بازار و امور بین‌الملل، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری و همچنین توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی واحد‌های صنعتی ارائه می‌شود.

نظر شما