شناسهٔ خبر: 58561102 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دیدار پادشاه اردن با وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن

ملک عبدالله دوم در چارچوب سفر رسمی به آمریکا با وزیر امور خارجه این کشور در واشنگتن دیدار و با او درباره مسائل مختلف رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «عبدالله دوم» پادشاه اردن با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در مورد تحولات منطقه‌ای و بین المللی و توقف تنش‌ها در اراضی فلسطینی گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه دربار پادشاهی اردن، این رایزنی‌ها در جریان دیدار دو طرف در واشنگتن در چارچوب سفر رسمی ملک عبدالله دوم به آمریکا صورت گرفت.

دو طرف در این دیدار درباره روابط راهبردی بین دو کشور و تلاش‌های مشترک برای ارتقای ثبات در خاورمیانه بحث و تبادل نظر کردند.

پادشاه اردن در دیدار با بلینکن ضمن قدردانی از حمایت‌های آمریکا از کشورش، گفت که مشتاق ادامه هماهنگی و همکاری بین امان - واشنگتن است.

در این دیدار همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه موضوع فلسطین و تلاش برای ایجاد آرامش، توقف تنش‌ها و جلوگیری از اقدامات یکجانبه در سرزمین‌های فلسطینی که شانس دستیابی به صلح را تضعیف می‌کند، مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود ضمن تأکید بر عمق شراکت دو کشور، به اهمیت تولیت اردن بر اماکن مقدسه بیت المقدس در حفظ جایگاه تاریخی و قانونی مسجدالاقصی اشاره کرد.

طبق بیانیه دربار اردن، در دیدار پادشاه این کشور و وزیر امور خارجه آمریکا همچنین بر تلاش برای دستیابی به راه حل های سیاسی برای بحران‌های منطقه‌ای تأکید شد.

نظر شما