شناسهٔ خبر: 58553673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

آنجلینا جولی به مرزهای ایران سفر کرد + عکس

آنجلینا جولی در عراق با بازماندگان نسل‌کشی سال ۲۰۱۴ داعش، سال‌ها پس از اینکه منطقه سنجار این کشور با ویرانی قابل توجهی مواجه شد، ملاقات کرد.

صاحب‌خبر -

ایسنا: به نقل از نشریه «پیپل»، روز چهارشنبه، آنجلینا جولی ۴۷ ساله، بازیگر سرشناس هالیودی و نادیا مراد، فعال حقوق بشر که قبل از تأسیس سازمان غیرانتفاعی نادیا، از اسارت داعش فرار کرده بود، به همراه یکدیگر از منطقه سنجار در شمال عراق دیدن کردند. آنها از خانه و روستای دوران کودکی مراد و همچنین دیگر مناطق کلیدی در این منطقه که این سازمان غیرانتفاعی نادیا در آن فعال است و برای توان‌بخشی دوباره کار می‌کند، بازدید به عمل آوردند.

آنجلینا جولی که سابقه دیرینه‌ای در امور بشردوستانه دارد و سابقا نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان بود، به همراه نادیا مراد یک روز را با زنان و کودکانی که از نسل‌کشی سال ۲۰۱۴ جان سالم به در برده بودند، گذراند. داعش در آن سال به طور سیستماتیک به جامعه ایزدی‌های این منطقه حمله کرد.

بر اساس یک بیانیه، حملات داعش هزاران تن را کشته و صدها هزار تن را آواره کرد و بیش از ۶۰۰۰ زن و کودک به بردگی گرفته شدند و بیشتر زیرساخت‌ها در این منطقه ویران شدند.

جولی چهارشنبه در بیانیه‌ای از طریق سازمان نادیا گفت: مفتخرم که به عراق بازگشتم، این بار برای حمایت از کار دوستم نادیا مراد و دیگر ایزدی‌های محلی که در حال بازسازی زندگی و جوامع خود پس از تحمل اقدامات وحشتناک هستند. من شاهد پیشرفت آنها بودم، اما همچنین نیاز به تعهد طولانی مدت بین‌المللی برای حمایت از کار و رهبری آنها وجود دارد. بازماندگان ایزدی همچنان با تروما، ناامنی، آوارگی و پیشرفت کند در بهبود دست و پنجه نرم می‌کنند. من با خانواده‌هایی ملاقات کردم که هنوز در جست‌وجوی پاسخی در مورد عزیزانشان هستند که مفقود شده‌اند و دیگرانی که هنوز برای رفع نیازهای اولیه خود فاقد حمایت هستند. مردمان محلی اینجا برای کمک به خودشان کار می‌کنند. آنها شایسته احترام و حمایت هستند.

نادیا مراد در بیانیه‌ای فعالیت جولی برای کمک به افزایش آگاهی و رفع نیازهای زنان، کودکان و پناهندگان در سراسر جهان را "ضروری" خواند.

سازمان غیرانتفاعی مراد که درحال‌حاضر بر توسعه مجدد منطقه سنجار برای بازگشت امن ایزدی‌ها به آن متمرکز شده است، بر «بازسازی جوامع در بحران و حمایت از بازماندگان خشونت جنسی در سطح جهانی» اختصاص دارد. خود نادیا مراد به خاطر تلاش‌های بشردوستانه‌اش جایزه صلح نوبل ۲۰۱۸ را دریافت کرد.

نظر شما