شناسهٔ خبر: 58553393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آغاز افتتاح ۱۲۲۱ میلیارد تومان پروژه عمرانی روستایی و اقتصادی در سیستان و بلوچستان

همزمان با دومین روز از دهه مبارک افتتاح ۳۹۷ پروژه عمرانی روستایی و اقتصادی بخش با اعتبار ۱۲۲۱ میلیارد تومان در سطح استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افتتاح 397 پروژه عمرانی روستایی و اقتصادی بخش در سطح استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

مهرداد جهاندیده مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز روند افتتاح 180 پروژه عمرانی در حوزه روستاهای استان با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان, اظهار داشت: این پروژه‌های توسعه محور برای شکوفایی هرچه بیشتر کلان‌ترین جامعه روستایی کشور در زمینه‌های مختلفی چون کشاورزی، امور زیربنایی و خدماتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد اسن پروژه‌ها که شامل 83 طرح عمرانی است به بهسازی معابر روستایی اختصاص یافته، افزود: در این راستا اقداماتی مانند اجرای طرح هادی، احداث پل، آسفالت معابر، روشنایی معابر و ... در حال انجام است.

جهاندیده ادامه داد: پروژه‌های مربوط به بهسازی وضعیت ایمنی، آتش‌نشانی و گسترش فضاهای سبز نظیر بوستان برای رفاه حال اهالی روستاهای استان در حال تکمیل است.

مدیرکل روستایی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دهه مبارک فجر فرصتی مغتنم برتی تبیین و تشریح دستاوردهای نظام به شمار می‌رود، گفت: امروز بخش زیادی از نیاز کشور توسط روستاییان تامین می‌شود و ما باید این ظرفیت‌ها را به یک مزیت برتر برای بازآفرینی اقتصاد روستاها تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن انقلاب در روستاها، اعزام تیم رایگان درمانی به روستاهای استان و برگزاری میز خدمت در دهیاری‌ها، برگزاری نمایشگاه توانمندی روستاییان، برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برای زنان و کارآفرینان روستایی و تولیدکنندگان بخش کشاورزی از دیگر برنامه های دفتر امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان در دهه فجر است.

آغاز بهره‌برداری از 217 طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی

داوود شهرکی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به آغاز بهره‌برداری از 217 طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان همزمان با دهه مبارک فجر، اظهار داشت: اعتبار یک‌هزار و 201 میلیارد تومان برای این  پروژه‌ها صرف شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها در بخش‌های صنت، معدن، کشاورزی، شیلات و گردشگری است که با افتتاح آنها زمینه اشتغال دو هزار و 277 نفر فراهم می‌شود، افزود: همچنین با اقدامات مطلوب انجام شده 558 طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از ابتدای سال تاکنون در استان به بهره‌برداری رسیده که میزان سرمایه‌گذاری آنها سه هزار و 925 میلیارد تومان بوده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها در بخش‌های صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی زمینه اشتغال 12 هزار و 130 نفر در این استان فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما