شناسهٔ خبر: 58553161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان خبر داد:

جذب ۷.۵ میلیون دلار سرمایه خارجی در گلستان/ تأمین مصارف یک‌ساله استان با جذب ۴ سرمایه‌گذار

مریم شریفی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان با بیان اینکه در ۱۰ ماه نخست سال توانستیم با جذب چهار سرمایه‌گذار مصارف یک‌ساله استان را تأمین کنیم، گفت: در مدت مذکور ۷.۵ میلیون دلار سرمایه خارجی جذب شده است.

صاحب‌خبر -

روح‌الله صلبی ظهر امروز پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با بیان اینکه در ۱۰ ماه نخست سال‌جاری ۷.۵ میلیون ریال سرمایه خارجی جذب استان شده است، اظهار کرد: نقش اصحاب قلم و رسانه در جذب سرمایه‌گذار بسیار مهم است و این قشر می‌تواند با افزایش روحیه امید آفرینی در جامعه به جذب سرمایه‌گذار کمک کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان با تأکید بر اینکه منابع درآمدی استان گلستان ۲۴ هزار میلیارد ریال و مصارف استان ۳۰ هزار میلیارد ریال است، ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون توانسته‌ایم با جذب تنها چهار سرمایه گذار مصارف یک‌ساله استان را تأمین کنیم.

وی سرمایه‌گذاری‌های به ثمر رسیده استان را در صنایع پلیمیری، آبزی‌پروری و ماهیان، ساخت پروفیل و لامپ‌های ال‌ای‌دی عنوان کرد و گفت: چهار سرمایه‌گذار دیگر به‌زودی جذب استان خواهد شد که مبلغ سرمایه‌گذاری تنها یک مورد بالغ بر ۱۰۰ میلیون یورو است.

صلبی با اشاره به اینکه در حوزه مولدسازی، دستور فروش اموال مصوبه سران قوا در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ صادر شده است، خاطرنشان کرد: هدف مصوبه مذکور این است که اموالی که منجمد بوده و قابلیت کاربری برای دستگاه‌های اجرایی ندارند بتوانیم در جهت جذب سرمایه‌گذار استفاده کنیم.

این مقام مسئول به معرفی سامانه سوت‌زنی در وزارت اقتصاد اشاره و تصریح کرد: اگر افراد به شناسایی این افراد کمک کنند، وزارت اقتصاد بر اساس ضوابط بودجه ۱۴۰۱ به افراد از ۱۰ تا ۵۰  میلیون ریال پاداش پرداخت می‌کند.

وی از ثبت ۱۱ هزار و ۳۰۰ درخواست مجوز در یک سال گذشته در سامانه خبر داد و اضافه کرد: چهار هزار و ۱۹۵ مجوز منتهی به صدور مجوز شده که از این تعداد یک هزار و ۷۸۱ پرونده در انتظار تکمیل مدارک از سوی متقاضی، ۴۵۳ مجوز در مرحله تأیید مدارک، ۱۴۱ پرونده در مرحله صدور پاسخ، ۷۸۹ پرونده انصراف داده شد و سه هزار و ۹۳۹ پرونده به دلیل اینکه مغایر بودن با قوانین وزارتخانه بوده، عدم صدور مجوز شده است.

انتهای پیام

نظر شما