شناسهٔ خبر: 58553156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

توسعه گلخانه از رویکردهای دولت است

قایمشهر -معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، توسعه گلخانه‌ ها را یکی از اصلی ترین اهداف دولت بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صفدر نیازی شهرکی بعد از ظهر پنج شنبه در ششمین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه شمالی، سوادکوه و سیمرغ که در شهرستان قائمشهر برگزار شد، گفت: در زنجیره ارزش بخش‌هایی مانند تولید، فرآوری، بازاریابی و مصرف مطرح است که باید همت داشته باشیم و با کمک سرمایه گذاران این زنجیره در بخش استان‌های شمالی کامل شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران پتانسیل‌های بسیار خوبی در بخش کشاورزی دارد، بیان کرد: ۴۱ درصد برنج کشور را این استان تأمین می‌کند و همچنین در تولید مرکبات و دیگر محصولات کشاورزی در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

نیازی افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک شما سرمایه گذاران پس از تولید و کاهش قیمت بین تولیدکننده و مصرف کننده و توجه به موضوعات فرآوری و لجستیکی، زنجیره تکمیل شود.

معاون وزیر به مشکلات صادرات هم اشاره کرد و گفت: در بخش صادرات این تولیدات، مشکلاتی وجود دارد که باید با به کار بردن استراتژی خوب بتوانیم این مشکلات را مرتفع و تولیدات را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وی با بیان اینکه منابع آبی کشور محدود است و بر روی اراضی شمال فشار بیشتر خواهد شد، عنوان کرد: توسعه گلخانه از اصلی ترین اهداف دولت است که استان مازندران می‌تواند در تمامی شهرستان‌های نقاط هدف برای توسعه و رشد سیستم‌های گلخانه‌ای با کمک سرمایه گذاران اقدامات لازم را انجام دهد.

نظر شما