شناسهٔ خبر: 58553028 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

بازار گزارش می دهد؛

هزینه سازی بانک ایران زمین بیش از درآمدزایی؛ زیان عملیاتی هر سهم ۱۷۰۰ تومان شد

بانک ایران زمین در حالی در ۹ ماهه گذشته حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته که برای آن بیش از ۶ هزار میلیارد تومان فقط هزینه اداری و مالی ثبت کرده است.

صاحب‌خبر -

بازار؛ گروه بورس: بانک ایران زمین با نماد وزمین به ازای هر سهم ۷۸۰ تومانی حدود ۱۷۰۰ تومان زیان عملیاتی ساخته است، به طوری در ۹ ماهه گذشته حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته و برای آن بیش از ۶ هزار میلیارد تومان فقط هزینه اداری و مالی ثبت کرده است و این روند باعث شده بعد از یک صف خرید یک هفته ای دوباره وارد صف فروش سنگین شود.

در واقع بانک ایران زمین طبق دستور قضایی مکلف شده است که صورت های مالی شرکت های زیر مجموعه خود را منتشر کند و در طول چند هفته اخیر صورت های مالی زیادی از شرکت های زیرمجموعه خود منتشر کرده در حالی که پیش از این صورت های مالی بانک به صورت دوره ای منتشر نمی شده و مجوز افزایش سرمایه شرکت هم از مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم به مدت دو سال در اختیار هیات مدیره قرار داده شده است.

بانک ایران زمین در حالی سال های اخیر روی زیرساخت های بانک داری دیجیتال سرمایه گذاری کرده که درآمدی از این محل کسب نکرده است، به همین دلیل در ۹ ماهه امسال با وجود اینکه ۷۱۰۰ میلیارد تومان هزینه سپرده های بانک بوده، درآمد چندانی از سرمایه گذاری و ... کسب نکرده است

با توجه به اینکه بانک ایران زمین از نظر تکنیکالی به یک مقاومت سخت برخورد کرده و آر اس آی هم در مرحله اشباح فروش قرار دارد و اندیکاتور مک دی هم سیگنال فروش داده است، از این رو احتمالا همچنان قفل در صف فروش می ماند.

نظر شما