شناسهٔ خبر: 58552287 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

پیشرفت دوربین گلکسی اس ۲۳ ، S23 پلاس و اولترا سامسونگ را در این تصاویر ببینید

صاحب‌خبر -

اگر در مورد پرچمداران جدید سامسونگ مشتاق هستید،‌ در این نمونه تصاویر می‌توانید پیشرفت دوربین گلکسی اس ۲۳ ، S23 پلاس و اس ۲۳ اولترا را ببینید.

شب گذشته سامسونگ سرانجام از گوشی‌های سری Galaxy S23 خودش رونمایی کرد. حالا نمونه تصاویری از این محصولات منتشر شده که عملکرد دوربین و پیشرفتی که نسبت به نسل قبلی داشته‌اند را به‌نمایش می‌گذارد.

مثل مدل‌های سال گذشته، بیشترین پیشرفت مربوط به مدل گلکسی اس ۲۳ اولترا است که اختلاف عملکرد دوربین بین مدل اولترا با دو مدل دیگر را بیش از پیش می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا

ارتقا بزرگ این محصول مربوط به دوربین اصلی آن و اضافه شدن یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL ساخت خود سامسونگ است. سنسوری که عکس‌ها و ویدیوهای بهتری در شب می‌گیرد، عملکرد لرزشگیر آن در حین فیلمبرداری بهبود پیدا کرده، فوکوس خودکار سریع‌تر و دقیق‌تری دارد و عکس‌هایی با رزولوشن بالاتر را ثبت می‌کند. در ادامه پیشرفت‌های دوربین گلکسی اس ۲۳ ، S23 پلاس و اولترا سامسونگ را بررسی دقیق‌تری خواهیم کرد.

پیشرفت‌های دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا

نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، عمده‌ترین پیشرفت مربوط به دوربین Galaxy S23 Ultra است. مدل سال گذشته این محصول، یکی از بهترین دوربین‌های موبایل را ارائه می‌کرد. حالا نسل جدید آن با عملکردی بهتر از راه رسیده است. اما پیشرفت‌های آن در چه مواردی بوده است؟

۱. بهبود کیفیت تصویر در Night Mode

تمرکز سامسونگ در دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا سال گذشته، روی عکاسی و فیلمبرداری در محیط‌های خیلی تاریک بود. امسال این توجه در نسل جدید دو برابر شده است. یک سنسور جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی می‌تواند ۱۶ پیکسل را در هم ادغام کرده و یک پیکسل بزرگ را ایجاد کند که اجازه می‌دهد در هر پیکسل، نور بیشتری ثبت شود.

۲. لرزشگیر اپتیکال تصویر بهتر

لرزشگیر ویدیو، یکی از بخش‌هایی است که به‌لطف یک فناوری لرزشگیر اپتیکال تصویر با زاویه‌ای عریض‌تر (حدوداً ۲ برابر آنچه در گلکسی اس ۲۲ اولتر است)، در دوربین گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا حس می‌شود. به‌زبان ساده‌تر دوربین این پرچمدار می‌تواند خیلی مؤثرتر از گذشته جلوی لرزش‌های دست شما در حین فیلمبرداری را بگیرد.

۳. اولین دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی روی یک گوشی سامسونگ

یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌هایی که پرچمدار سال ۲۰۲۳ سامسونگ داشته، اضافه شدن یک سنسور دوربین جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی است که حداقل در مبحث رزولوشن، عکس‌های باکیفیت‌تری را ثبت می‌کند. هرچند خیلی سخت پیش می‌آید که به یک دوربین با چنین رزولوشنی نیاز پیدا شود. ولی در هر صورت سامسونگ مدعی شده که این دوربین عکس‌های بهتری می‌گیرد و در بازتولید رنگ پیشرفته‌تر از گذشته شده است.

نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا
نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا
زوم ۳ برابری
نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا
زوم ۱۰ برابری
نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا
زوم ۱۰۰ برابری


۴. فوکوس خودکار سریع‌تر و دقیق‌تر

سیستم فوکوس خودکار این پرچمدار نیز ارتقا پیدا کرده است. این به‌لطف یک فناوری که سامسونگ آن را Super Quad Pixel می‌نامد حاصل شده است و می‌تواند از تمام ۲۰۰ میلیون پیکسل سنسور دوربین جدید این کمپانی برای ماندگاری فوکوس روی سوژه استفاده کند.

پیشرفت‌های دوربین گلکسی S23 و +S23

گوشی‌های اقتصادی‌تر گلکسی S23 و +S23 شاید از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی نسخه اولترا بهره‌مند نباشند، اما در آن‌ها نیز پیشرفت‌هایی را می‌توان یافت. یکی از مهم‌ترین آن‌‌ها عکاسی و فیلمبرداری بهتر و باکیفیت‌تر در طول شب است.

نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس ۲۳ و +S23 نمونه تصاویر دوربین گلکسی اس ۲۳ و +S23

۱. فیلمبرداری 8K با نرخ 30fps

دوربین اصلی گوشی‌های اس ۲۳ و ۲۳ پلاس می‌تواند با وضوح 8K و نرخ 30fps فیلمبرداری کند. این نسبت به فیلمبرداری 8K با نرخ 24fps در نسخه قبلی ارتقا پیدا کرده است. زاویه‌بندی در هنگام فیمبرداری هم اکنون به ۸۰ درجه رسیده که عریض‌تر از گذشته است و این یعنی شما می‌توانید فضای بیشتری را داخل کادر دوربین بگنجانید.

۲. بهبود دوربین سلفی

سامسونگ از یک دوربین سلفی جدید ۱۲ مگاپیکسلی روی هر سه مدل خانواده Galaxy S23 استفاده کرده که عکس‌های پرتره شبانه بهتری نسبت به نسل قبلی می‌گیرد. گوشی سامسونگ با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به‌خوبی چشم‌ها، پوست و موی شما را به‌خوبی تشخیص دهد. این یعنی افکت بوکه دقیق‌تری حاصل خواهد شد و در نتیجه سوژه به بهترین شکل ممکن از پس زمینه جدا می‌شود.

۳. لرزشگیر ویدیویی انطباق‌پذیر

سامسونگ قابلیت Adaptive VDIS را روی گوشی‌های جدید سری S23 رونمایی کرد که حرکات را آنالیز و دسته‌بندی می‌کنند. در عین حال می‌تواند شرایط نور محیط را هم تشخیص دهد و با آن انطباقق پیدا کند.

۴. ویدیوهای شارپ‌تر و شفاف‌تر در شب

گوشی‌های جدید سامسونگ از یک نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند که به‌آن‌ها کمک می‌کند ویدیوهای بهتی را در محیط‌های کم نور ضبط کنند. این هوش مصنوعی در داخل تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نهفته است. هوش مصنوعی سامسونگ همچنین می‌تواند نویز تصاویر را کاهش داده و باعث افزایش شفافت آن‌ها نیز شود.

۵. حالت دوربین فضایی Astro Hyperlapse

علاقه‌مندان عکاسی نجومی از این خوشحال خواهند شد که سامسونگ در پرچمداران جدیدش قابلیت ویژه‌ای به‌نام Astro Hyperlpse را ارائه کرده است. به‌لطف این حالت، ثبت کلیپ‌های کوتاه از حرکات ستارگان یا دیگر اجرام آسمانی با گزینه‌های پشتیبانی مرتبط امکان‌پذیر می‌شود.

ضبط صدای ۳۶۰ درجه‌ای با کمک گلکسی بادز ۲ پرو

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که اگر ایرباد بی‌سیم گلکسی بادز ۲ پرو سامسونگ به گوشی متصل باشد، می‌تواند ضبط صدای ۳۶۰ درجه‌ای در ویدیوها را ممکن کند. این قابلیت قرار است به گوشی‌های گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ و همینطور دیگر گوشی‌های پرچمدار آینده غول کره‌ای نیز اضافه شود.

دوربین خانواده گلکسی S23 چند مگاپیکسل دارند؟

گوشی‌های سری گلکسی S23 گوشی‌های سری گلکسی S23

شاید بد نباشد ببینید که دوربین گوشی های خانواده گلکسی اس ۲۳ چه تعداد مگاپیکسل‌هایی را ارائه می‌کنند.

مدل گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا گلکسی اس ۲۳ پلاس گلکسی اس ۲۳
دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی ۵۰ مگاپیکسلی ۵۰ مگاپیکسلی
دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی ۱۲ مگاپیکسلی ۱۲ مگاپیکسلی
دوربین تله فوتو (زوم ۳ برابری) ۱۰ مگاپیکسل ندارد ندارد
دوربین تله فوتو (زوم ۱۰ برابری) ۱۰ مگاپیکسل ندارد ندارد
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسل ۱۲ مگاپیکسل ۱۲ مگاپیکسل

بی‌شک گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی و زوم ۱۰ برابری ماکرو باید منتظر تصاحب بهترین دوربین موبایل سال باشد. در حالی که گوشی‌های اس ۲۳ و ۲۳ پلاس هم با سنسور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین با زوم ۳ برابری اپتیکال، دو نماینده خوب از سوی سامسونگ برای بازار امسال هستند.

نظر شما چیست؟ آیا واقعاً دوربین پرچمداران جدید سامسونگ خیلی پیشرفته‌تر شده است؟

نظر شما