شناسهٔ خبر: 58552151 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

انس با قرآن موجب فلاح و رستگاری و سعادت انسان می شود

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: انس با قرآن موجب فلاح و رستگاری و سعادت انسانها می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ در جشن خانواده بزرگ ایران اولین مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم همراه با هیجدهمین برنامه تجلیل از حافظان یک تا ده جز قرآن روز پنجشنبه با حضور استاد شهریار پرهیزگار قاری بین المللی در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی برگزار شد.

photo_2023-02-02_13-18-43

در این برنامه که از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با همکاری مهد قرآن استان تحت عنوان «حافظان قران، رهپویان ولایت» برگزار شد فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام مجیدی مدیر کل اوقاف، عباس کاظمی فرماندار قزوین؛ ملکی پور مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش، خوش پنجه مدیر مهد قرآن و وفاپور رئیس شورای عالی قرآنی استان نیز حضور داشتند از حافظان قرآنی استان تجلیل شد. 

فاطمه محمد بیگی در این مراسم ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: خدا را شاکریم که انقلاب اسلامی موجب شد توجه به قرآن در صدر برنامه ها قرار گیرد.

photo_2023-02-02_13-43-19

وی بیان کرد: قرآن نسخه وحی شفابخش زندگی است و انس با آن و عمل به دستورات انسان ساز قرآن می تواند سعادت بشر را رقم بزند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ایران اسلامی با اتکا به آموزه های قرآنی امروز با اقتدار شعار مرگ بر آمریکا سرداده و زیر با سلطه استکبار نمی رود و در ادامه مسیر هم با اتکا به قرآن از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی گفت: نظام مردم سالاری دینی که توسط امام پایه گذاری شد امروز به بالندگی رسیده و با اتکا به مردم همچنان در مسیر ارزشها گام برمی دارد.

محمد بیگی یادآورشد: هرکس در این دنیا از کتاب وحی بهره مند شده و از این اقیانوس بیکرانه خود را سیراب کند به سعادت خواهد رسید.

photo_2023-02-02_13-43-49

وی اظهارداشت: در شرایط کنونی همه ما بیش از هر زمان دیگری به انس با قرآن نیازمندیم و برگزاری محافل قرآنی فرصتی برای بهره مندی از این کتاب سعادت بخش است.

محمدبیگی از مدیران سازمان فرهنگی شهرداری قزوین در برگزاری مراسم تجلیل از حافظان قرآن تشکر و قدردانی کرد و خواستار تداوم آن در ایام سال شد.

در ادامه از ۱۸۶ حافظ کل قرآن استان تجلیل شد.

این مراسم با استقبال باشکوه حافظان و قاریان قرآن و خانواده آنها روبرو شد.

photo_2023-02-02_13-44-22

استان قزوین بیش از ۲۰ کانون قرآنی و ۴ هزار قران پژوه و ۳۰۰ حافظ کل قرآن دارد.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما