شناسهٔ خبر: 58552048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی مازندران فعالیت دریایی در خزر را ناامن اعلام کرد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هر گونه فعالیت دریایی از جمله شناور های کوچک تفریحی ،صید و صیادی در آب‌های ساحلی این استان را از صبح روز جمعه تا عصر روز شنبه آینده، ناامن اعلام کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریات هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از صبح روز جمعه تا عصر روز شنبه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید مواج است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۲ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۱.۲ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱.۸ متر می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک، باعث پاره شدن تورهای صیادی به ویژه تورهای صید پره و ایجاد خطر برای فعالیت های صیادی خواهد شد.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی و گردشگری خودداری کنند و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری و از اواخر شب با افزایش ابر در ارتفاعات غربی با بارش پراکنده باران و برف و وزش باد و در روز جمعه را نیز نیمه ابری و در بعدازظهر و شب ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روز شنبه آینده ابری بتدریج با کاهش ابر و در روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات وزش باد و در روز سه شنبه نیز نیمه ابری بتدریج ابری، کاهش نسبی دما ، وزش باد گاهی نسبتا شدید از سمت غرب استان با بارندگی و در ارتفاعات مه آلود با بارش پراکنده باران و برف پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز چهار‏شنبه هفته آینده ابری گاهی با بارندگی و در ارتفاعات مه آلود گاهی بارش باران و برف پیش بینی شده است.

نظر شما