شناسهٔ خبر: 58552034 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

روایتی از روز اول جشنواره فیلم فجر

اولین روز از جشنواره فیلم فجر با اکران دو اثر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، چیزی از اختتامیه جشنواره تئاتر فجر نگذشته که جشنواره فیلم فجر به‌عنوان مهم‌ترین جشنواره هنری کشور مسیر خود را شروع کرد.

«استاد» اولین فیلم دوره چهل و یکم در سینمای رسانه بود، فیلمی که با نگاهی به جنبش «می تو» با کارگردانی عماد حسینی و تهیه‌کنندگی بهروز افخمی ساخته شده است.

برای حضور در سینما رسانه جشنواره و رسیدن به سینما ملت چندی قبل از شروع جشنواره راه افتادم، همچنان معتقدم پردیس ملت به لحاظ موقعیت جغرافیایی بدترین مکان برای هر جشنواره‌ای است، با کمی تأخیر به محل برگزاری رسیدم، حضور اصحاب رسانه مثل همیشه پرشور و فعال بود، همچنین حضور برخی هنرمندان در سینمای رسانه برای مشاهده آثار قابل توجه بود. با این همه ترافیک سنیگن، پارکینگ نامناسب، دو موضوعی بود که بر نمایش فیلم‌ها سایه انداخته بود.

هر فیلم به‌صورت هم‌زمان در دو سالن 9 و 10 پردیس سینمای ملت اکران می‎‌شد، سالن شماره 6 نیز علی‌رغم حدس و گمان‌های وجود و یا عدم وجود فتوکال در جشنواره به این امر اختصاص داشت و هنرمندان در این سالن مقابل دوربین عکاسان می‌ایستادند.

در ابتدای اکران فیلم «استاد» مجتبی امینی دبیر جشنواره در سالن حاضر شد و ضمن اشاره به نداشتن افتتاحیه در این دوره مانند دوره‌های گذشته گفت: سینمای ایران سه سال سختی را پشت سر گذاشته و زندگی و معیشت هنرمندان هم با سختی‌هایی مواجه بوده است.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر افزود: کمک کنیم تا روح جدیدی به سینما دمیده شود و صنعت سینمای ایران در سال آینده پررونق شود تا چرخه سینما هم به مرحله شکوفایی برگردد.

سالن شماره 12 پردیس سینمایی ملت نیز به نشست رسانه‌ای آثار اختصاص داشت، سالنی که شاید به لحاظ ویژگی‌های لازم برای برگزاری نشست تنها سنی بزرگ برای نشستن صاحبان آثار و هنرمندان داشته باشد.

مانند تمام جشنواره‌های سینمایی دیگر در راهروهای سینما ملت قدم می‌زدم، همیشه صحبت دررابطه‌ با آثار حاضر نقل محافل افراد حاضر بود؛ اما این بار صحبت دررابطه‌با محل برگزاری نیز به یکی از موضوعات اصلی تبدیل شده بود. برخی سردرگمی حاکم بر فضای راهروهای پردیس ملت را به نقاشی‌های موریس اشر هلندی تشبیه می‌کردند.

برگزاری مراسم فتوکال در یک سالن سینما صفی را به صف‌های جشنواره اضافه کرده بود، صف ورودی عکاسان به سالن شماره 6 وصله جدید این دوره نسبت به دوره گذشته بود.

شاید به نظر اکثر افراد حاضر همچنان فضا و موقعیت« برج میلاد» مکان بهترین برای اصحاب رسانه بود، البته افرادی هم معتقد بودند کیفیت پخش آثار در سالن سینماهای پردیس ملت بهتر از برج میلاد است.

فیلم «شماره 10» دومین اثر حاضر در اولین روز جشنواره بود؛ اثری که ساخته حمید زرگر نژاد و با تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری وارد فجر چهل ویکم شده و به گفته تهیه‌کننده‌اش قصد داشت تا یک قهرمان را به پهلوان تبدیل کند.

این فیلم داستان قهرمانی ایرانی است که در دوران اسارت در عراق از شهادت 42 نفر ایرانی جلوگیری می‌کند.

شاید بتوان گفت دید اهالی رسانه به این فیلم مثبت بود و از نظر ساخت سینمایی حداقل‌ها را رعایت کرده بود.

نشست خبری این فیلم با حضور عوامل آن برگزار شد.

اولین روز از چهل ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر به این شکل پایان یافت تا به استقبال روز دوم آن برویم.

برچسب‌ها:

نظر شما