شناسهٔ خبر: 58551708 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بغداد میزبان وزیر خارجه عربستان

سپیده حسینی

وزیرخارجه عربستان در چارچوب سفر رسمی امروز (پنج‌شنبه) خود به عراق، در بغداد با همتای عراقی خود دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، یک منبع در گفتگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق اعلام کرد که فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق امروز در بغداد با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان دیدار کرد.

کمی قبل نیز احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای از ورود بن فرحان به بغداد در چارچوب سفری رسمی جهت تقویت روابط استراتژیک میان دو کشور خبر داده بود.

به گفته الصحاف، قرار است بن فرحان در عراق با رئیس جمهور، رئیس پارلمان و نخست وزیر عراق دیدار کند.

وزرای خارجه عراق و عربستان پس از دیدار با یکدیگر در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی بر عمق روابط دو کشور و اهمیت تقویت ثبات در منطقه تاکید کردند.
فواد حسین در این کنفرانس اظهار کرد: انجام مذاکرات درباره چالش‌های موجود در منطقه اهمیت دارد، همکاری و روابط مستحکمی با عربستان داریم و امیدواریم برق عراق از طریق شبکه عربستان یا خلیج فارس تامین شود.
بن فرحان نیز در این دیدار تاکید کرد: ریاض از تمامی تلاش‌های بغداد برای تقویت رفاه و ثبات در این کشور حمایت می‌کند و ما تقویت ثبات در منطقه را برای تامین رفاه مهم می‌دانیم.
بن فرحان در ادامه این مصاحبه مطبوعاتی مشترک تاکید کرد: پیشرفت اقتصادی مثبتی با عراق وجود دارد و عربستان از تلاش‌های دولت عراق برای توسعه و رشد اقتصاد این کشور از طریق هماهنگی‌های مشترک حمایت می‌کند.
دفتر عبد الطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که او امروز در کاخ بغداد میزان وزیر سعودی است. برخی منابع سیاسی به سومریه نیوز گفتند، رئیس جمهور عراق با بن فرحان مسایل مشترک دو کشور را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما