شناسهٔ خبر: 58551686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با دهه فجر

آغاز بهره‌برداری از ۲۱۷ طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بهره‌برداری از ۲۱۷ طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتبار یک‌هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر در این استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

داوود شهرکی روز پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این طرح‌ها در بخش‌های صنت، معدن، کشاورزی، شیلات و گردشگری است که با افتتاح آنها زمینه اشتغال ۲ هزار و ۲۷۷ نفر این استان فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با اقدامات مطلوب انجام شده ۵۵۸ طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی از ابتدای امسال تاکنون در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسیده که میزان سرمایه‌گذاری آنها سه هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری در این استان در بخش‌های صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی زمینه اشتغال ۱۲ هزار و ۱۳۰ نفر در این استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک خاص خود، قابلیت استقرار صنایع نیروگاهی از جمله انرژی‌های تجدید پذیر بادی و خورشیدی و ذخائر معدنی شناخته شده را دارد.

شهرکی ادامه داد: همچنین اقلیم مناسب کشت محصولات مختلف بویژه میوه‌های گرمسیری و خارج از فصل و پرورش انواع دام و طیور، دارا بودن سهم بالای صید آب‌های جنوب کشور و ۳۱ درصد صید کل کشور از دیگر ظرفیت‌های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوان سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف اقتصادی سرمایه گذاران می‌توانند ضمن ورود به عرصه‌های مختلف علاوه‌بر تامین نیاز کشور با توجه به نیاز کشورهای افغانستان و پاکستان انواع محصولات تولیدی خود را از مرزهای این استان صادر کنند.

نظر شما