شناسهٔ خبر: 58551611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در دومین روز از دهه فجر صورت گرفت؛

بهره‌برداری از سیستم تله‌متری آبفای رفسنجان/ افتتاح گذر انقلاب و پارک بانوان

حسین میرزا اسدی

با حضور استاندار کرمان و مسئولین شهرستان در دومین روز از دهه مبارک فجر، سیستم تله‌متری شهر رفسنجان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل آب‌وفاضلاب شهرستان رفسنجان امروز ۱۳‌ بهمن در این مراسم با تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: افتتاح این پروژه‌ها کمک زیادی به تأمین آب سالم در شهر رفسنجان خواهد نمود که از برکات نظام و پیگیری مسئولان دولت است.

حسین چرخ‌انداز با بیان این‌که امروز ۷۸ میلیارد تومان پروژه در رفسنجان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: این پروژه‌ها شامل افتتاح سیستم تله‌متری شهر رفسنجان و ۱۱ حلقه چاه با ۵۰۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره است.

وی بیان کرد: جهاد آبرسانی در دستور شرکت مهندسی آب‌وفاضلاب استان کرمان است که با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(علیه السلام) و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان کرمان و شهرستان در حال اجراست که شامل ۳۱۳ روستا با ۶۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری و خطوط انتقال است که سه مجتمع حومه شرقی و غربی و نوق را شامل می‌شود.

مدیرعامل آب‌وفاضلاب رفسنجان بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای جهاد آبرسانی ۶۷۰ میلیارد تومان است که ۷۹ هزار نفر جمعیت تحت پوشش را شامل می‌شود.

به‌گفته وی، کار از جوادیه شروع شده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. چند باب مخزن ذخیره شامل مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی جوادیه فلاح و یک مخزن ۵۰۰ مترمکعبی آماده بهره‌برداری است.

چرخ‌انداز با بیان این‌که خط انتقال آب به کبوترخان به طول ۲۵ کیلومتر در حال احداث است، یادآور شد: اگر خط انتقال خلیج فارس به رفسنجان به بهره‌برداری برسد مشکل تنش آبی تمام روسناهای شهرستان برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تله متری در مدیریت آب بسیار مهم است. سیستم های تله متری تاثیر بسیار زیادی در بهبود عملکرد شرکت های آب و فاضلاب داشته است. با استفاده از پیاده سازی سیستم های تله متری در شرکت های آب و فاضلاب می توان پارامترهایی مانند کیفیت آب، آب های زیرزمینی و میزان آب های عبوری از لوله ها، تشخیص نشتی در خطوط لوله و شبکه های توزیع را کنترل و نظارت نمود. همچنین از سیستم های تله متری برای حفاظت از ایستگاه های پمپاژ و تجهیزات مانند ترانس، پمپ و … استفاده می شود. سیستم های تله متری به مهندسان این امکان را می دهد که به منظور مدیریت آب و فاضلاب، تجهیزات را از راه دور خاموش و روشن (کنترل) کنند.

همچنین امروز با حضور استاندار کرمان پروژه های "گذر انقلاب" و دومین پارک بانوان رفسنجان بهره‌برداری شدند.

بهره‌برداری از سیستم تله‌متری آبفای رفسنجان/ افتتاح گذر انقلاب و پارک بانوان

گذر انقلاب پروژه‌های بهسازی میدان حضرت ابراهیم (علیه السلام)، خیابان انقلاب و میدان انقلاب است که با اعتبار ۳٠٠ میلیارد ریال افتتاح شده است.

با حضور استاندار کرمان دومین بوستان بانوان با نام«شهیده زهرا حسن رمضانی» از مدافعان سلامت در محله ماهونک افتتاح شد. این بوستان به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و با اعتبار ۵٠ میلیارد ریال در محله ماهونک احداث شده است.

انتهای پیام

نظر شما