شناسهٔ خبر: 5853334 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

ايران در قبال ملت يمن و فلسطين مسووليت دارد

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، گفت: ملت، دولت و مجلس ما در قبال مردم يمن و فلسطين و آنچه بر آنها مي‌گذرد مسئوليت دارند. به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به دلايل پايداري انقلاب اسلامي ايران، خاطرنشان کرد: در طول تاريخ برخي ملت‌ها موفق نشدند زمينه حاکميت ديني را فراهم کنند.

وي ادامه داد: حضرت نوح(ع) ساليان سال تلاش کرد تا حکومت ديني برپا دارد ولي مردم آن زمان زمينه‌هاي لازم را فراهم نکردند. همين امر در رابطه با قوم بني‌اسرائيل نيز وجود داشت چرا که زمينه پيروزي انقلاب براي آنها فراهم بود ولي مردم نتوانستند انقلاب‌شان را به پيش برده بنابراين سقوط کردند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران را چهارمين انقلاب توحيدي دانست و افزود: 36 سال از عمر اين انقلاب مي‌گذرد و همچنان بابرجا است. از علل پابرجايي اين انقلاب مي‌توان به همراهي ملت با رهبر انقلاب اشاره کرد که اين همراهي چه در عصر حضرت امام(ره) و چه در عصر مقام معظم رهبري وجود داشت. وي تأکيد کرد: در تاريخ برخي مواقع مردم از رهبران غيرالهي پيروي کرده و پيروز شدند ولي پيروزي آنها حقانيت ندارد. براي مثال وقتي گاندي از مردم کشورش خواست تا کفش ورني خارجي نپوشند آنها به گفته او عمل کردند و امروز هندوستان يکي از قطب‌هاي صنعتي جهان است. همچنين مائو نيز از ملت چين خواست تا در جهت متوقف کردن واردات شکر، چاي را از سبد مصرفي خود حذف کنند که نتيجه عمل به اين گفته تبديل شدن چين به يک قدرت بزرگ جهاني است.

سعيدي خاطرنشان کرد: امروز هم اگر مقام معظم رهبري با تدبير و حکمي که از نظر من مي‌تواند شبه‌حکومتي هم باشد مي‌فرمايند وقتي نياز ما با توليدات داخلي رفع مي‌شود نبايد دست به واردات زد دولتمردان و ملت ما بايد به اين صحبت‌ها گوش دهند چرا که اگر بخواهيم اين انقلاب را حفظ کنيم دولت، ملت و مجلس بايد از فرامين رهبري تبعيت کنند.

اگر مذاکرات ناکام بماند مسووليتش با طرف غربي است

رئيس فراکسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي مسئوليت ناکامي مذاکرات هسته‌اي ايران با 1+5 را به‌عهده طرف غربي دانست.

کاظم جلالي رئيس فراکسيون رهروان ولايت مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به دور اخير مذاکرات هسته‌اي ايران و 1+5 اظهار داشت: اراده جمهوري اسلامي ايران بر اين است که در مذاکرات بتواند موفق باشد اما موفقيت را به هر قيمتي نمي‌پذيريم و بايد استقلال و حاکميت ملي حتماً مورد توجه قرار گيرد.

وي بر همين اساس تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران هيچ‌گاه ميز مذاکره را ترک نکرده و هميشه به‌دنبال موفقيت مذاکرات در چارچوب منافع ملي و مصالح کشور است. رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس با تأکيد بر اينکه اگر توافق انجام نشود دليل آن زياده‌خواهي غرب است، گفت: همه دنيا اذعان مي‌کنند که جمهوري اسلامي در مذاکرات حضور فعال داشته و هيچ اقدام زياده‌خواهانه‌اي نداشتيم و اگر مذاکرات ناکام بماند، مسئوليت آن به‌عهده طرف غربي است.

حمله ارتش و نيروهاي مردمي يمن به پايگاه نظامي آل‌سعود

ارتش و نيروهاي امنيتي يمن به پايگاه «المبخره» واقع در شهر «جيزان» در مرزهاي عربستان حمله کردند. به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري سبأ، پايگاه نظامي «المبخره» وابسته به آل سعود در شهر «جيزان» هدف حمله ارتش و نيروهاي مردمي يمن قرار گرفت.

ارتش و نيروهاي مردمي يمن همچنين با شليک چند موشک مراکز محل استقرار مرزبانان سعودي در مرزهاي اين کشور را هدف قرار دادند.

پايگاه هاي نظامي رژيم آل سعود در مناطق «جبل الرميح»، «الدخان» و «ملحمه» واقع در شهر جيزان نيز مورد اصابت چند موشک شليک شده توسط گروه هاي يمني قرار گرفت.

اين تحولات در حالي است که ارتش و نيروهاي مردمي يمن همچنان به پيشروي هاي خود در نقاط مختلف اين کشور در مبارزه با القاعده به ويژه در استان عدن ادامه مي دهند.

 

ماه رمضان زمينه به دست آوردن مواهب و برکات الهي را فراهم مي‌سازد

فرمانده نيروي دريايي ارتش با صدور پيامي با تبريک حلول ماه مبارک رمضان تاکيد کرد: ماه رمضان زمينه و موجبات به دست آوردن مواهب و برکات الهي را فراهم مي‌سازد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني نيروي دريايي ارتش، دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان پيامي به شرح زير صادر کرد: رمضان، ماه بهار قرآن و شور و شوق دلها به فيض سحرگاهان و بازگشت فطرت ناب انسان به سوي خداي سبحان بر همه دريادلان ولايت‌مدار و روزه دار مبارک باد. اکنون که خداوند رحمان و رحيم، در ماه عبادت و شست وشوي جان درنهر پاک رمضان و ماه ضيافت‌الله به بندگان خود اجازه داده است تا در روزها و شبهاي اين ماه، در سحرها و افطارهايش، در شب‌هاي قدر و مناجات‌هايش و در لحظه لحظه اوقاتش، نزد حضرت او گرد آيند و بر خوان کرم او بنشينند و ادب بندگى بجاى آرند، برهمه‌ ماست که با تمام وجود اين ماه را عزيز داريم و از اين فرصت بي‌نظير بهره کامل ببريم چرا که درک صحيح از ماه مبارک رمضان، زمينه و موجبات به دست آوردن مواهب و برکات الهي و هدايا و عطاياي رباني در اين ماه را فراهم مي‌نمايد. ماه مبارک رمضان، ‌جان‌ها را به وجد آورده و محيطي سرشار از نشاط و معنويت مي‌آفريند. عده زيادي نيز به غفران الهي نايل مي‌‌شوند. در اين ماه آسماني است که هاتفي ملکوتي، پيروزمندان ميدان جهاد اکبر را به دريافت پاداششان فرا مي‏خواند، پاداشي فراتر از پاداش‌هاي خاکي و غيرقابل مقايسه با هداياي مادي و زميني. فرارسيدن اين ماه شريف و گرامي را که افضل همه ماه‌هاست به تمامي همرزمان و دريادلان ساعي، پرتلاش و ولايت‌مدار نيروي دريايي که همواره با ايمان و تدين پرشور، تقرب به آستان الهي را اصلي‌ترين هدف خود مي‌دانند، تبريک و تهنيت عرض نموده و براي همه همرزمان عزيزم، آرزوي سلامتي و سعادت و توفيق پيمودن راه نوراني آل طه(س) و توفيق دفاع از حريم قرآن و ولايت و پاسداري از ارزشهاي گرانقدر نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و همچنين پيشرفت روزافزون نيروي دريايي راهبردي را تحت عنايت حضرت ولي عصر(عج) و زعامت فرماندهي معظم کل قوا خواستارم و از رب جليل مسئلت مي‌نمايم که لحظات اين ماه را براي همه ما از بهترين لحظه‌ها قرار دهد و دل و جانمان را آکنده از بهار معنوي قرآن گرداند و توفيق رهروي راه ولايت و سفره نشيني خوان حضرت دوست را بر ما عنايت فرمايد. بارالها از تو مى‏طلبيم آنچه بندگان شايسته‌‏ات از تو خواستند و به تو پناه مى‏بريـم از آنچه بندگـان خـالصت‏ به تو پنـاه بـردند. و در پايان دعاي امام حسين(ع) را که به اطرافيان خود در ماه رمضان سفارش مي‌فرمود زمزمه مي‌کنيم: اي خداي بزرگ اکنون که در آستانه‌ ماه مهمانيت اقامت گزيده‌ايم، بخشش، احسان و نيکى تو را خواهانيم، پس بر ما منت گذار و ما را نااميد مگردان، زيرا تو از ما و کسانى که به اين کار امر شده‏اند، به اين مطلب شايسته‏ترى. خدايا مرا اکرام کن و از عطاياى خود بهره‏مند ساز.

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران

دريادار حبيب الله سياري

طرح نحوه فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي براي رفع ايراد به مجلس برگشت

سخنگوي شوراي نگهبان گفت که اين مرجع با بررسي طرح نحوه فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي و وارد دانستن ايراداتي، آن را براي رفع ايرادات به مجلس برگردانده است.

نجات‌الله ابراهيميان در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به جلسه روز چهارشنبه اعضاي شوراي نگهبان اظهار کرد: در اين جلسه طرح نحوه فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي مورد بررسي قرار گرفت و اعضاي شورا ايراداتي را نسبت به آن وارد دانستند. وي گفت که اين ايرادات به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اعلام خواهد شد. سخنگوي شوراي نگهبان با بيان اينکه طرح اصلاح قانون آيين دادرسي کيفري هنوز به طور رسمي به دست ما نرسيده است، گفت: نکته مهمي که وجود دارد اين است که در طرح اصلاح قانون آيين دادرسي کيفري پيش بيني شده که اصلاحات صورت گرفته، مانند خود قانون از اول تيرماه اجرايي شود يعني ترتيبات مربوط به انتشار و گذشتن 15 روز از زمان انتشار در روزنامه رسمي براي لازم الاجرا شدن آن حذف مي شود. ابراهيميان تصريح کرد: اگر شوراي نگهبان در روز يکشنبه 31 خرداد اين طرح را تاييد کند، همراه با اصل قانون از اول تير لازم الاجرا است.

اعضاي هيأت مركزي
نظارت بر انتخابات تعيين شدند

اعضاي هيأت مركزي نظارت بر انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در جلسه شوراي نگهبان انتخاب شدند. به گزارش مهر به نقل از اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، در اجراي ماده (1) قانون نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري و ماده (1) قانون نظارت بر انتخابات مجلس شوراي اسلامي، اعضاي هيأت مركزي نظارت بر انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه در جلسه مورخ 27/3/94 شوراي‌نگهبان انتخابات شده اند به شرح زير اعلام شد:

1ـ حضرت آيت‌الله احمد جنتي

2ـ حضرت آيت‌الله محمد يزدي

3ـ جناب آقاي محمدرضا عليزاده

4ـ جناب آقاي دكتر سيامك ره‌پيك

5ـ جناب حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي

ايران اقدامات تروريستي در صنعا را محکوم کرد

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ضمن محکوم کردن اقدامات تروريستي در صنعا که موجب کشته و زخمي شدن ده ها نفر شد با خانواده قربانيان اين حرکت ضد انساني ابراز همدردي کرد. به گزارش مهر، مرضيه افخم با تاکيد بر اينکه مردم مظلوم يمن در حال حاضر با دو جبهه تروريسم داخلي و عمليات نظامي نيروهاي خارجي به رهبري عربستان سعودي مواجهه و در پيکار هستند، ابراز اميدواري کرد بزودي شاهد توقف بمباران ها و برقراري آتش بس باشيم. وي با اشاره به شرايط سخت و دشوار زندگي مردم مسلمان يمن و کمبود جدي مواد خوراکي و بهداشتي و دارو و لزوم افزايش کمک هاي فوري امدادي و انسان دوستانه، اظهار داشت: انتظار مي رود سازمان هاي مسئول بين المللي ارسال مستمر و روان کمک هاي انسان دوستانه براي مردم روزه دار يمن در ماه مبارک رمضان را بطور وي‍ژه مد نظر قرار دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما