شناسهٔ خبر: 58488337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه نائین:

ایام الله دهه فجر فرصتی مهم به منظور تبیین دستاوردهای انقلاب است

نائین-امام جمعه نائین گفت: کارآمدی نظام را باید در مقایسه ایران مقتدر حال با ایران ضعیف و وابسته پیش از انقلاب جست و جو کرد و دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای این انقلاب است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهر خو در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن محکومیت شدید حرکت زشت و دور از انسانیت برخی کشورهای اروپایی علیه مقدسات مسلمانان و اهانت به قرآن کریم، اظهار کرد: انسان هنگامی که در مقابل قدرت‌های منافق و ریا کار قرار می‌گیرد، باید آحاد مردم و اقشار مردم را نسبت به دشمنی و نوع و شیوه دشمنی آنها آگاه کند که این درس بزرگ از آموخته‌های اهل بیت است.

وی ادامه داد: در تمام تاریخ، قدرتمندان سعی کرده‌اند زمانی که در رویارویی صریح با مردم شکست خوردند، از ابزار ریاکاری، فریب و نفاق استفاده کنند؛ در دوران ما نیز نظام سلطه در رویارویی با ملت قهرمان، همیشه در صحنه، استکبار ستیز و شهیدپرور عاجز مانده و به جنگ نرم، شناختی و ادراکی روی آورده است که نمونه بارز آن نیز، تصویر نماز جماعت خواندن منافقین است.

شبهه و شهوت ۲ ابزار مهم جنگ دشمنان علیه ملت ایران

امام جمعه شهرستان نائین به ابزار جنگ دشمن علیه ملت ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: ابزار دشمن در جنگ شناختی و ادراکی، شبهه و شهوت است. شبهات باعث از دست دادن اعتقادات مردم و سست شدن آنها می‌شود و در این مسیر، شهوات کمک‌کننده هستند.

وی گفت: اعتقاد به آرمان‌ها و ارزش‌های الهی، اعتقاد به زنده ماندن این آرمان‌ها و ارزش‌ها و ایام الله، اعتقاد به روشن ماندن این مشعل‌های هدایت در مقابل سحر و جادوی دشمنان، نمونه‌ای از اعتقاداتی هستند که دشمن آنها را نشانه گرفته است.

مطهرخو به زنده نگه داشتن ایام الله و توصیه امام جواد (ع) در این باره اشاره و تصریح کرد: ایام الله را یادآوری کنید و نگذارید این مشعل‌های فروزانِ روشن کننده حق از باطل به فراموشی سپرده شوند زیرا این ایام الله، نشانه و چراغ راهی برای امتی صبر کننده و کوشا است.

وی ادامه داد: یادآوری نعمت‌های الهی و به رخ کشاندن ایام الله و فرصت‌ها و دستاوردهای این انقلاب، امری است که باعث خاموش شدن توطئه فراموشی و انکار می‌شود؛ اگر ایام الله زنده نماند و ما هر سال دهه فجر را گرامی نداریم، دشمن به مرور با توطئه‌های خود ما را به فراموشی ایام الله می‌کشاند.

مطهرخو در ادامه بیان کرد: با گذشت نسل‌ها اگر ایام الله زنده نماند، دشمن در اصل انقلاب، دستاوردهای انقلاب، دفاع مقدس و کارآمدی نظام شبهه ایجاد می‌کنند. اسلام ستیزی و قرآن ستیزی و اسلام هراسی از دیگر نقشه‌های دشمن است.

وی افزود: به باور برخی کارشناسان اگر انقلاب اسلامی در سال ۵۷ پیروز نشده بود، سال‌های ۶۷ تا ۷۷ به طور رسمی ایران، هویت اولیه خود که تشیع باشد را از دست داده و گرایش به بهائیت پیدا کرده بود چرا که غالب درباریان و اطرافیان شاه، بهایی بودند؛ قدم بعدی نیز از دست دادن انسجام سرزمین ایران بود؛ یعنی بعد از مدتی دیگر نامی از ایران در نقشه جغرافیایی نبود و اگر هم بود، بخش کوچکی باقی مانده بود.

امام جمعه شهرستان نائین گفت: ایام الله دهه فجر، که هر سال باید با شکوه تر برگزار شود، فرصتی مهم به منظور تبیین مسائل مهم است. جوانان ما که انقلاب، دفاع مقدس و امام خمینی (ره) را درک نکردند و برای مردمی که فراموش کردند، این مسائل باید بیان شود.

انقلاب اسلامی کارآمدی خود را در طول ۴۳ سال ثابت کرده است

وی اضافه کرد: نوجوان و جوانان عزیز ما بدانند و مطمئن باشند که نظام ما در طول این ۴۳ سال، کارآمدی خود را نشان داده است. اگر می‌خواهید کارآمدی نظام را مقایسه کنید باید ایران فعلی را با ایران گذشته و پیش از انقلاب مقایسه کنید.

مطهرخو افزود: پیشرفت‌های چشمگیر علمی، فرهنگی سیاسی، صنعتی، کشاورزی، نظامی و پزشکی در کنار پیشرفت‌های اخلاقی، دستاوردهای این نظام است.

وی در ادامه بیان کرد: در مقابل سایر کشورهای پیشرفته در برخی مسائل عقب هستیم اما آنها موانع متعددی مانند جنگ، توطئه، تحریم و ترور دانشمندان را تجربه نکرده‌اند و کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه و آلمان معمولاً با استعمار و تاراج سرمایه دیگر کشورها و با تجارت‌های غیر مشروع مانند برده فروشی، فروش تسلیحات نظامی و فروش مواد مخدر، دزدیدن اذهان خلاق سایر کشورها مانند ایران، خود را به جایگاه فعلی رسانده‌اند؛ کشورهای دیگر نیز توسعه ناپایدار و وابسته دارند.

مطهرخو تصریح کرد: کار آمدی نظام را باید در مقابل ایران مقتدر در زمان حال با ایران ضعیف، وابسته و بی چاره پیش از انقلاب مقایسه کرد. ما نباید دچار آسیب تقلیل مسائل انقلاب اسلامی به مسائل اقتصادی شویم؛ یعنی گرچه امروز در کشور ما مشکلات اقتصادی وجود دارد اما این به معنای ناکارآمدی نیست.

کار دشمن بزرگ نمایی نارسایی‌ها و به نتیجه نرسیدن‌ها است

وی ادامه داد: البته گاهی یک اداره یا یک مسئول به دلیل زندگی اشرافی و اسراف گرایانه خود و یا نبود احساس مسئولیت یا ناتوانی، باعث نارضایتی مردم می‌شوند اما این دلیل بر ناکارآمدی نظام نمی‌شود؛ کار دشمن بزرگ نمایی نارسایی‌ها و به نتیجه نرسیدن‌ها است، کار دشمن تبدیل نقاط قوت به نقاط چالشی مردم است و به گونه‌ای وانمود کند که این نظام نا کار آمد است.

وی گفت: علاوه بر اینها برخی صاحبان تریبون‌های سیاسی این مملکت به خصوص نزدیک ایام انتخابات، با پر رنگ تر نشان دادن نقاط ضعف و نارسایی‌های دولت و مجلس، سعی می‌کنند برای خود و انتخابات آینده، مشتری جمع کنند.

مطهرخو بیان کرد: اصلی‌ترین سر خط تحلیل رویدادهای عصر ما این است که ما مورد ظلم قرار گرفته و مظلوم هستیم اما ضعیف نیستیم؛ ما مقتدر هستیم. اکنون ایران یک قدرت بزرگ در منطقه و دنیا است، بخشی از این قدرت و قوت به دلیل حمایت‌های خداوند متعال است.

وی افزود: خداوند با ماست و به ما کمک می‌کند. نشانه آن نیز این ۴۳ سالی است که با وجود دشمنی دشمنان ایران اسلامی همچون کوه با وجود تمام تحریم‌ها و مشکلات ایستاده و بادِ بال زدن پشه‌ها و مگس‌های مزاحم، هیچ خللی در ایستادگی و اقتدار این کوه استوار ایجاد نخواهد کرد.

نظر شما