شناسهٔ خبر: 58487035 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

انتخاب بهترین دستگیره درب لابی

حتی اگر بهترین و زیباترین درب لابی را خریداری کرده باشید، تا زمانی که در بدنه آن یک دستگیره زیبا به کار نرفته باشد، کارکرد خوبی نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

دستگیره درب لابی به عنوان یکی از اجزای مهم و تأثیرگذار آن، می بایست با دقت بالایی انتخاب شود. حتماً دقت کرده اید که بسیاری از درب ها با وجود سالم بودن در سایر نقاط، عملکرد مطلوب خود را به جهت خرابی در دستگیره از دست داده اند. بنابراین توصیه می کنیم در انتخاب بهترین دستگیره درب لابی دقت لازم را به عمل آورید.

معرفی بهترین دستگیره درب لابی

حتی اگر بهترین و زیباترین درب لابی را خریداری کرده باشید، تا زمانی که در بدنه آن یک دستگیره زیبا به کار نرفته باشد، کارکرد خوبی نخواهد داشت. شاید در نگاه اول دستگیره ها اهمیت چندانی نداشته باشند. اما به طور حتم بدون در اختیار داشتن دستگیره عملیات باز و بسته کردن درب لابی غیر ممکن می شود.

کارکرد موثر دستگیره ها موجب شده تا تنوع قابل توجهی از دستگیره درب لابی روی کار بیاید. بهتر است برای درب لابی که بخشی از آن در محیط خارجی ساختمان قرار گرفته، یک دستگیره مقاوم خریداری کنید. دستگیره ای که تحت تأثیر عوامل محیطی مخب همچون رطوبت، باد، باران، گردو غبار و اصابت ضربه، زیبایی و عملکرد مطلوب خود را از دست ندهد. در این خصوص تنوع زیر در اختیار شما خواهد بود.

1.دستگیره آلومینیومی درب لابی

آلومینیوم یکی از پرکاربردترین متریال ها در ساخت دستگیره درب لابی است. این متریال مقاوم قادر است به خوبی در برابر آسیب های محیطی مقاومت کند. علاوه بر این آلومینیوم وزن بسیار کمی داشته و موجب افزایش وزن درب و سنگینی در آن نمی شود.

این متریال زیبا و جذاب قادر است با محیط اطراف هم دما شده و حس دلچسبی را در هنگام تماس با دست القا کند. از آنجایی که این متریال قابلیت رنگ پذیری بالایی دارد، دستگیره درب آلومینیومی با تنوع قابل توجهی از طرح و رنگ به فروش می رسد.

2.دستگیره برنزی درب لابی

دستگیره های برنزی، بهترین انتخاب برای درب های لابی هستند. این دستگیره ها علاوه بر داشتن ظاهری جذاب و زیبا، عملکرد مطلوبی در درب لابی دارند. مسلماً باز و بسته کردن درب لابی توسط افراد مختلف، موجب تجمع باکتری و میکروب بر روی دستگیره درب می شود.

متریال برنز و یا همان مس قادر است باکتری های جذب شده را به احتمال 99 درصد از بین ببرد. همین مسئله موجب شده تا بسیاری از افراد دستگیره های مسی را در درب های پرتردد همچون درب لابی دفاتر اداری و مراکز تجاری، برای کاهش ریسک انتقال آلودگی، استفاده کنند.

02

3.دستگیره شیشه ای درب لابی

شیشه به عنوان یک متریال مدرن و امروزی، به تازگی در ساخت دستگیره ها نیز به کار می رود. البته این متریال با شیشه های معمولی که در اطراف خود می بینید، تفاوت بسیاری دارد. معمولاً دستگیره های شفاف شیشه ای در مدل های توپی تولید شده و در درب های کلاسیک و یا مدرن به کار می روند. در خصوص ایمنی این دستگیره ها خیالتان جمع! تولیدکننده دستگیره شیشه ای از طلق های نشکن در ساخت این نوع دستگیره استفاده می کند.

4.دستگیره استیل برای درب لابی

متریال استیل از دیگر متریال های مقاوم و ماندگار است که در ساخت دستگیره درب لابی به کار می رود. استحکام و دوام بالای این متریال موجب شده تا دستگیره های استیل به عنوان بهترین گزینه در درب های لابی پرتردد به کار روند. اگر تصمیم به خرید درب لابی برای کاربری های اداری، تجاری و برج های مسکونی دارید، دستگیره های استیل ضد زنگ را به عنوان یک گزینه کارآمد، انتخاب کنید.

 

نکات مهم در انتخاب دستگیره درب لابی

برای اینکه بهترین دستگیره را برای درب لابی خود انتخاب کنید، لازم است پیش از خرید، اطلاعات خود را درباره انواع دستگیره ها و نحوه انتخاب آن بالا ببرید. رعایت نکات زیر به انتخاب بهترین دستگیره درب لابی کمک می کند.

·هماهنگی طرح دستگیره با طرح درب لابی

برای اینکه دستگیره درب به خوبی با طرح کلی آن ترکیب شود، لازم است آن ها را از لحاظ طرح و سبک هماهنگ کنید. برای مثال در درب های کلاسیک چوبی از دستگیره های فلزی در رنگ های گرم همچون مسی انتخاب کنید. انتخاب یک دستگیره شیشه ای که جزو متریال های مدرن است، برای درب های کلاسیک و سنتی انتخاب نادرستی به نظر می رسد. در عوض این نوع دستگیره بهترین جلوه را در درب های ساده و مدرن به نمایش می گذارد.

03

·به ارتفاع دستگیره دقت کنید

امروزه دستگیره های لابی در تنوع قابل توجهی از سایز و اندازه ساخته می شوند. معمولاً دستگیره های کلاسیک دارای فرم های برجسته بوده و ارتفاع بیشتری دارند. در حالیکه نمونه های مدرن و ساده در ابعاد کوچک و ارتفاع کم ساخته می شوند. توصیه می کنیم در انتخاب ارتفاع دستگیره مشخصات درب لابی و همچنین محل قرارگیری دستگیره را مشخص و سپس در تناسب با آن بهترین ارتفاع را انتخاب کنید.

·ایمنی و امنیت دستگیره را مورد توجه قرار دهید

یکی از بهترین روش ها برای نفوذ به ساختمان های مسکونی و یا اداری، شکستن دستگیره و قفل درب است. بر همین اساس پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید دستگیره درب لابی، به کیفیت متریال سازنده و همچنین میزان مقاومت آن در برابر ضربات سنگین دقت کنید. دستگیره منتخب شما نباید به سرعت شکسته و ایمنی خود را از دست بدهد.

·مکانیسم عمل دستگیره را بررسی کنید

در ساختمان های پرتردد، سرعت دستگیره در باز و بسته کردن درب اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر است که توصیه می کنیم در هنگام خرید دستگیره درب لابی به میزان سهولت استفاده از آن دقت کنید.

·از برندهای معتبر خریداری کنید

برای اینکه خیال خود را از بابت طراحی مناسب، اجرای حرفه ای و ایمنی بالای دستگیره درب لابی راحت کنید، سراغ خرید از برندهای نامی بروید. در این خصوص لازم نیست حتماً از شرکت های خارجی خرید کنید. امروزه بسیاری از برندهای ایرانی نیز در زمینه ساخت دستگیره توانمند شده و محصولاتی با کیفیت را به بازار فروش عرضه می کنند.

نظر شما