شناسهٔ خبر: 58486033 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مدیر شبکه المنار لبنان:

لزوم ابتکار عمل رسانه‌ای در پوشش مسائل جهان اسلام

ابراهیم فرحات در نخستین کنفرانس بین‌المللی رسانه و وحدت اسلامی اظهار کرد: باید پیشرفت رسانه‌ای داشته باشیم و اجازه دهیم رسانه ابتکار عمل و آزادی بیشتری داشته باشد تا مسائل جهان اسلام را به خوبی پوشش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایکنا، ابراهیم فرحات، مدیر شبکه المنار لبنان امروز 10 بهمن در این کنفرانس در ایوان شمس تهران گفت: ما باید کار رسانه را تسهیل کنیم تا مأموریت و رسالت خود را به درستی انجام دهند.

وی افزود: بسیاری اوقات می‌بینیم که رسانه اجازه ندارد به برخی مسائل بپردازد در حالی که نباید محدودیت برای رسانه قائل شویم تا به مسائل حساس نپردازند.

فرحات تصریح کرد: ما در جنگ رسانه‌ای بوده و نیازمند روشنگری رسانه‌ای هستیم و همه مسئولان سیاسی باید متوجه این مسئله باشند.

مدیر المنار همچنین گفت: بدون شک محور مقاومت اهمیت زیادی برای رسانه قائل است و ما امکانات رسانه‌ای برابری در مقایسه با دشمن نداریم و باید این امکانات را گسترش داده و ارزش بیشتری برای رسانه قائل باشیم.

وی سپس به بررسی ویژگی رسانه اسلامی موفق پرداخت و گفت: رسانه‌های اسلامی باید اصول، ارزش‌ها و قوانین خود را بشناسند که آیا بر اساس ارزش‌های انسانی، اخلاقی و اسلامی و دینی پایه‌گذاری شده است یا خیر؟ آیا به ذکر حقیقت وقایع پایبند است؟ این رسانه‌ها باید در پی توسعه کشور باشند و کرامت و عزت انسانی را مد نظر داشته باشند و از ایجاد تنش خودداری کنند.

ابراهیم فرحات، مدیر شبکه المنار لبنان

فرحات گفت: رسانه‌های اسلامی در مراحل اخیر متحول شده‌اند، بر عکس رسانه‌هایی که به جوامع ما حمله می‌کنند و ارزش‌های مسمومی را در جوامع نشر می‌دهند و پیوسته در پی ایجاد تنش و توهین و ایجاد بذر شک و تردید در دل‌ها هستند اما آیا ما با این هجمه‌های رسانه‌ای چنان‌که باید مقابله کرده‌ایم؟

مدیر شبکه المنار افزود: دشمن همه ابزارهای خود را در این جنگ، به کار می‌گیرد، بنابراین ما هم در چارچوب جهاد تبیین، باید کلیه ابزارهای موجود خود را به کار گیریم، هر چند که در این زمینه با دشمن توازن نداشته باشیم.

نخستین کنفرانس بین‌المللی رسانه و وحدت اسلامی به همت کانون فعالان رسانه‌ای جهان اسلام و با حمایت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران آغاز شد. این کنفرانس از سلسله کنفرانس‌های مناره با محوریت رسانه و وحدت اسلامی است که با حضور فعالان برجسته حوزه دین و رسانه از کشورهای مختلف برگزار شده است.

وحدت امت اسلامی، حقیقت رسانه‌ای و سواد رسانه و ظرفیت رسانه‌های بین‌المللی از محورهای اصلی کنفرانس اعلام شده است.

 سخنرانان این کنفرانس از بیش از 20 کشور جهان در بخش های مختلف به صورت حضوری و مجازی به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود می‌پردازند.

انتهای پیام

نظر شما