شناسهٔ خبر: 58482386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش اردبیل:

۱۵۰۰ مدرسه به امکانات ورزشی تجهیز شده‌اند

اردبیل- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ مدرسه در سال تحصیلی جاری به امکانات و وسائل ورزشی تجهیز و آراسته شدند.

صاحب‌خبر -

اکبر دهقانی‌نیا در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سرانه ورزشی دانش‌آموزی در استان اردبیل ۲۱ متر مربع بود که این سرانه در کشور به ۳۴ متر مربع رسید که تلاش شد تا در دولت سیزدهم با تلاش مضاعف این سرانه را ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: در ۴۳ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سرانه ورزشی آموزش و پرورش استان اردبیل به ۴۹ متر مربع رسیده و ما به غیر از اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد، در سایر مناطق و نواحی آموزش و پرورش حتی بالاتر از استاندارد جهانی سرانه ورزشی مناسب و شایسته داریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا با افتتاح و بهره‌برداری از سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی در حال تکمیل، این سرانه را ارتقا داده و به وضعیت مطلوب کشوری ارتقا دهیم.

دهقانی‌نیا افزود: از محل سفر رئیس جمهور و کمک خیرین پروژه‌های حوزه ورزشی آموزش و پرورش با سرعت در حال انجام است و در تاریخ آموزش و پرورش چنین توجهی را به حوزه ورزش و سلامت شاهد نبودیم به طوری که ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص یافته است.

وی برگزاری مسابقات مختلف ورزشی را از کف مدرسه تا سطح استانی و حتی ملی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در گام نخست هدف ما استعدادیابی و در مرحله بعد ارتقای سلامت و تندرستی دانش‌آموزان است که مسابقات ورزشی را به صورت مدرسه‌ای، شهرستانی، قطبی، استانی و حتی ملی و جهانی پیگیری می‌کنیم تا شاهد برگزاری رخدادهای مختلف ورزشی باشیم.

دهقانی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در پنج رشته ورزشی به ویژه فوتسال و دوومیدانی تیم ورزش دانش‌آموزی استان به تعداد ۴۲ نفر به مسابقات کشوری اعزام شدند و این روند همچنان تا پایان سال تحصیلی ادامه پیدا می‌کند.

توجه جدی به ورزش دختران

معاون آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: منطبق بر سند تحول بنیادین، طرح‌های خوبی در حوزه ورزش به ویژه پویایی و تحرک دختران در حال انجام است و ما سعی می‌کنیم در رشته‌های مختلف ورزشکاران مستعدی را از بین دختران دانش‌آموز انتخاب کنیم که به تعداد ۱۲۵ نفر برترین‌ها برای اعزام به مسابقات کشوری انتخاب شدند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در همه منطقه و نواحی آموزش و پرورش تجهیز سالن‌ها و امکانات ورزشی را در مدارس شاهد هستیم و یک‌هزار و ۵۰۰ مدرسه در سال تحصیلی جاری به این امکانات و تجهیزات آراسته شدند.

دهقانی‌نیا تصریح کرد: در ایام دهه فجر با همراهی اولیای دانش‌آموزان مسابقات مختلف ورزشی را برگزار خواهیم کرد تا شاهد رقابت خوبی با همراهی اولیای دانش‌آموزان و تحقق شعار «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی» باشیم و در کنار آن به حوزه سلامت نیز توجه جدی شده است.

۳۱ درصد دختران دانش‌آموز با چاقی روبه‌رو هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل به اجرای طرح‌های نظیر کوچ، سواد حرکتی و پایش آمادگی کودکان اشاره کرد و گفت: ۳۱ درصد دختران و ۳۴ درصد دانش‌آموزان پسر اردبیل با مشکل اضافه وزن و چاقی روبه‌رو هستند که ضروری است با برنامه‌های ورزشی مناسب این شرایط را تغییر دهیم.

وی افزود: ۴۰ نفر از همکاران ما با حضور در دوره‌های تخصصی در برگزاری طرح‌های «پاک، سواد حرکتی، کوچ و ارزیابی تدریس معلمان ورزش» حاضر شده و سعی آنها بر تقویت برنامه‌های ورزشی و کاهش آسیب‌ها در این حوزه بوده است.

نظر شما