شناسهٔ خبر: 58482174 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

داوری مرحله نهایی شانزدهمین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) انجام می‌شود

جزئیات داوری فایل‌های ارسالی و ضبط شده مرحله نهایی شانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن علی‌ابن‌ابیطالب(ع) اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ضبط فایل‌های ارسالی قاریان، مرتلان و حافظان راهیافته به مرحله نهایی شانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن علی‌ابن‌ابیطالب(ع) هفته گذشته انجام شد که امر قضاوت و داوری فایل‌های ارسالی در  روزهای ۱۱ تا ۱۶ بهمن‌ و با حضور داوران در فرهنگسرای قرآن انجام می‌شود.

بنابر اعلام ستاد این دوره از مسابقات، در این مرحله ۱۱۶ آقا و ۱۰۶ نفر از بانوان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱۰ جزء و ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم در دو مقطع سنی پایین و بالای ۱۸ سال شرکت کردند. همچنین رقابت‌های مرحله نهایی با قضاوت ۱۷ نفر از استادان قرآنی آقا و ۲۰ نفر از استادان قرآنی خانم انجام می‌شود.

امر داوری در بخش آقایان رشته‌های حفظ در مقطع پایین ۱۸ سال سه‌شنبه، ۱۱ بهمن‌، در مقطع بالای ۱۸ سال، چهارشنبه، ۱۲ بهمن‌ و در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل در مجموع دو مقطع پنجشنبه، ۱۳ بهمن‌ برگزار خواهد شد.

همچنین قضاوت در بخش بانوان در رشته‌های حفظ در مقطع پایین ۱۸ سال جمعه، ۱۴ بهمن‌، در مقطع بالای ۱۸ سال روز یکشنبه، ۱۶ بهمن‌ و در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل در مجموع دو مقطع، شنبه، ۱۵ بهمن‌ برپا می‌شود.

جداول مربوط به ساعت داوری هر یک از شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف یک روز پیش از داوری در سامانه به نشانی www.dqimamAli.com بارگذاری می‌شود و هر شرکت‌کننده می‌توانند تقاضای تجدید نظر خود را طبق شیوه‌نامه مسابقات و حداکثر ۳۰ ثانیه پس از ملاحظه نمرات خود را از طریق بخش کاربری سامانه ثبت کند.

راهیافتگان به مرحله نهایی از میان حدود ۱۴ هزار نفر و پس از موفقیت در مراحل مقدماتی و نیمه نهایی تعیین شدند. همچنین آئین اختتامیه این دوره از مسابقات به صورت حضوری ۲۱ بهمن‌ همراه با تجلیل از برگزیدگان (در مکانی که متعاقباً اعلام می‌شود)، انجام خواهد شد.

نظر شما