شناسهٔ خبر: 58481867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

سقائیان نژاد تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت های شهرداری در راستای طرح «قم، در مسیر تحول»

سقائیان نژاد گفت: قراردادی برای دریافت ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با شرکت مربوطه درحال انجام است و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با درصد کم به متقاضیان پرداخت خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در نشست رسانه‌ای که با عنوان اجرای مرحله جدید طرح بزرگ «قم در مسیر تحول» که در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: تبیین مسائل و چرایی اجرای برنامه ها توسط دستگاه‌های اجرایی کشور به نوعی جهاد تبیین بوده و موجب امیدواری بیشتر مردم در طول سال‌ها خواهد شد و کار شهرداری ها به گونه‌ای است که مردم خدمات آن را در زندگی احساس می کنند.

وی در ادامه افزود: سال ۱۴۰۰ اولین سال برنامه قم ۱۴۰۴ بود و بودجه ای که برای ما بسته شده بود به طور ۱۰۰ درصدی به آن دست پیدا کردیم که ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود و از نظر هزینه ها نیز به ۹۰ درصد رسیده ایم.

شهردار قم بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶ مرحله افتتاحیه هایی با رقم ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان داشتیم و در سال ۱۴۰۱ نیز بودجه شهرداری به مبلغ ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بسته شد و در اصلاحیه به رقم ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که بیانگر این است که مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان به بودجه سال قبل اضافه شده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح ها و پروژه هایی که در آینده انجام خواهد شد ابراز کرد: بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پروژه هایی وجود دارند که تا پایان سال به اتمام خواهند رسید و الحمدالله با قوت منابع لازم برای پیشبرد پروژه ها و اهداف شهرداری را تامین می کنیم.

سقائیان نژاد بیان داشت: ما در برنامه اول شهر قم که از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۹ و برنامه دوم که از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ شروع شده است، ساخت تعداد ۳۵ تقاطع غیر هم سطح در شهر دنبال کردیم که هر تقاطع مبلغی حدود ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه بر می دارد.

وی در ادامه افزود: تعداد تقاطع هایی که تا به امروز به بهره‌برداری رسیده اند ۱۶تقاطع می باشد که تقاطع های در نظر گرفته شده در ۵ مسیر و محور توزیع می شوند.

شهردار قم با اشاره به تعداد اتوبوس های موجود در خط شهری اظهار داشت: تعداد ۳۵۴ دستگاه اتوبوس وجود دارد که بیش از این مقدار نیز احتیاج نداریم؛ زیرا بعد از کرونا استفاده از حمل و نقل عمومی به ۸ درصد کاهش پیدا کرده است که البته ما این مقدار را به ۱۱ درصد رسانده ایم و انتظار داریم تا پایان برنامه به ۱۸ درصد برسانیم.

وی در ادامه افزود: با آمدن وزیر کشور به شهر قم تعداد صد دستگاه اتوبوس خریداری شد و ۱۵ دستگاه آن را تحویل گرفتیم و در روز های آینده نیز بقیه دستگاه‌ها دریافت خواهد شد.

سقائیان نژاد ابراز کرد: قراردادی برای دریافت ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با شرکت مربوطه درحال انجام است که مذاکرات آن درحال پیگیری است و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با درصد کم به متقاضیان پرداخت خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما در صدد هستیم از نظر تزیین شهری سالگرد انقلاب اسلامی را باشکوه تر برگزار کنیم و اقدامات قابل توجهی را در این زمینه انجام داده ایم و هماهنگی‌های لازم بین ارگان های مختلف مناسب و وحدت لازم وجود دارد.

شهردار قم در پایان با اشاره به عنوان نشست «قم در مسیر تحول» اظهار داشت: «تحول» به معنای توسعه ترقی می شود نه به پیشرفت؛ زیرا معنای پیشرفت این است که از نظر ارتقاء فرهنگی شهر قم چه مقدار توانسته است کار فرهنگی انجام دهد و ما در این زمینه سکوت می کنیم.

نظر شما