شناسهٔ خبر: 58481605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۸۰ تن کالا از گمرکات استان مرکزی صادر شد

اراک - ایرنا - مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۸۰ تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

صاحب‌خبر -

«علیرضا صدیقی راد» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ارزش محموله‌های صادراتی استان مرکزی در سال جاری۹۰۳ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۷۶۳ دلار است که به مقصد ۸۳ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و روسیه صادر شده‌ است.

وی ادامه داد: پیلت، پروفیل و شمش آلومینیوم، انواع هیدروکربن‌ها، مواد شیمیایی، پروفیل آهنی درز جوش دار، گاز مایع، تیر برق و سازه‌های فلزی، الیاف استر مصنوعی، رول دستمال کاغذی، شیر خشک صنعتی، قوطی آلومینیومی، میلگرد، بلوریجات و ظروف شیشه‌ای، کاشی، مواد غذایی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالاهای صادر شده در این مدت از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور بوده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۵۱ هزار و ۳۷۱ تن کالا به ارزش ۵۲۱ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۳۰۱ دلار در این مدت به استان وارد شده که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۱ و ۳۲ درصد افزایش یافته‌ است.

صدیقی راد افزود: این کالاها از مبدا ۵۱ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند و هنگ کنگ به استان مرکزی وارد شده‌ است.

وی ادامه داد: کویل، شمش آلومینیوم آلیاژی، مولد برق گازی، دانه آفتابگردان خام، انواع پودر خوراکی، پاکت آبمیوه، کپسول ژلاتینی خالی، بادام زمینی خام، انواع اسانس خوراکی، ورق فولادی، قوطی آبمیوه و مرکب چاپ از جمله عمده کالاهای وارد شده به استان مرکزی در این مدت بوده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: گمرکات این استان در سال جاری پنج هزار و ۱۸۴ میلیارد و ۸۸۱ میلیون و ۴۹۱ هزار ریال در آمد ملی و استانی کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۸ درصد افزایش داشته است.

صدیقی راد گفت: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی نیز در این بازه زمانی ۹ هزار و ۴۴۶ میلیارد و ۸۱۳ میلیون و ۷۸۵ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱۶ درصد افزایش داشته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

نظر شما