شناسهٔ خبر: 58481472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دسترسی هشت هزار و ۲۱ خانوار روستایی لرستان به امکانات مخابراتی فراهم شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: هشت هزار و ۲۱ خانوار روستایی استان در طول فعالیت دولت سیزدهم از خدمات ایجاد یا تقویت سایت‌های مخابراتی بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

"مجتبی صارمی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا ۱۱۰ پروژه ارتباطی ایجاد دکل جدید یا ارتقای فناوری سایت های موجود، برای ۱۹ هزار و ۸۴۶ نفر روستانشین استان اجرا شده است.

وی اظهار کرد: در طول فعالیت دولت سیزدهم ۵۶ دکل جدید مخابراتی و ارتباطی در روستاهای استان ایجاد و فناوری ۵۴ سایت نیز از نسل دوم تلفن همراه به نسل سوم و چهارم ارتقا یافت تا زیرساخت های اینترنتی در این مناطق تقویت شود.

به گفته وی به طور میانگین برای ارتقای فناوری هر سایت ۱.۵ تا ۲میلیارد تومان و برای احداث سایت جدید چهار میلیارد تومان نیاز است که در مجموع برای اجرای ۱۱۰ پروژه ارتباطی استان ۲۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

بهره مندی ۷۱۳ خانوار روستایی از طرح های ارتباطی دهه فجر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان همچنین گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر امسال نیز ۱۶ سایت جدید ارتباطی در روستاهای استان بهره برداری می شود و فناوری هفت سایت نیز ارتقا می یابد.

صارمی تصریح کرد: ۶۴ میلیارد تومان برای احداث سایت های جدید و ۱۴ میلیارد تومان برای ارتقای سایت های موجود هزینه شده است و در مجموع ۲ هزار و ۷۲۷ خانوار ساکن در ۷۱۳ روستای استان از این طرح ها بهره مند می شوند.

به گفته وی این تعداد طرح با حضور مسوولان استان و شهرستان ها در الیگودرز، دورود، کوهدشت، خرم آباد، بروجرد و دلفان به بهره برداری می رسند.

نظر شما