شناسهٔ خبر: 58480813 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جی پلاس

نوله؛ پادشاه ملبورن

تنیسور صربستانی با پیروزی برابر استفانوس سیتسیپاس برای دهمین بار فاتح اپن استرالیا شد.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، نواک جوکوویچ یک سال پس از دیپورت از استرالیا با جام قهرمانی ملبورن را ترک کرد. تنیسور صربستانی با پیروزی ۳ بر صفر مقابل استفانوس سیتسیپاس برای دهمین بار فاتح اپن استرالیا شد. نوله که از شروع مسابقات از آسیب دیدگی پای چپ رنج می برد حریفان خود را یکی پس از دیگری با قاطعیت شکست داد و در دیدار نهایی هم به راحتی تنیسور یونانی را  مغلوب کرد تا رکورد ۲۸ پیروزی پیاپی را به ثبت برساند. تا به حال در تاریخ این رقابت ها چنین اتفاقی نیفتاده بود. 

جوکوویچ که در طول نخستین گرند اسلم سال تنها یک ست را واگذار کرد (دور دوم برابر انزو کواکو) آخرین شکستس به دیدار برابر هیون چونگ در سال ۲۰۱۸ برمی گردد. مارات سافین، پل گولدشتاین، راجرر فدرر، جو ویلفرد سونگا، استن واورینکا و دنیس ایستومین دیگر تنیسورهایی بودند که موفق شدند در تاریخ اپن استرالیا نوله را شکست دهند. تنیسور صربستانی در ۱۰ سال اخیر تنها سه بار مغلوب شده است که هیچ یک در فینال ها نبود یعنی هر ۱۰ دیدار نهایی را با پیروزی به پایان رسانده است. واورینکا تنها تنیسوری بود که با شایستگی توانست برابر جووکویچ پیروز شود (تنیسور سوییسی در سال ۲۰۱۴ در یک چهارم نهایی ۳ بر ۲ نوله را مغلوب کرد‌). 

نواک جوکوویچ

پادشاه ملبورن یکشنبه بیست و دومین گرند اسلم خود را به دست آورد و به رکورد رافائل نادال رسید. جوکوویچ علاوه بر ۱۰ قهرمانی در اپن استرالیا (۲۰۲۳ و ۲۰۲۱، ۲۰۲۰، ۲۰۱۹، ۲۰۱۶، ۲۰۱۵، ۲۰۱۳، ۲۰۱۲، ۲۰۱۱، ۲۰۰۸) هفت بار فاتح ویمبلدون شد (۲۰۲۲ و ۲۰۲۱، ۲۰۱۹، ۲۰۱۸، ۲۰۱۵، ۲۰۱۴، ۲۰۱۱) و سه بار جام قهرمانی را در اپن آمریکا بالای سر برد (۲۰۱۸ و ۲۰۱۵، ۲۰۱۱). نوله همچنین دو بار موفق به فتح رولان گاروس شده است (۲۰۲۱ و ۲۰۱۶). گرند اسلم بعدی در پاریس برگزار می شود و جوکوویچ برای کسب عنوان پرافتخارترین فاتح گرند اسلم رقابت سختی با نادال و کارلوس آلکاراس خواهد داشت. 

نوله قهرمانی در اپن استرالیا را بزرگترین پیروزی زندگی اش عنوان کرد. او با فتح نخستین گرند اسلم سال یک میلیون و ۸۹۳ هزار و ۸۶۰ یورو به دست آورد. همچنین توانست دوباره به صدر رنکینگ برگردد و مرد شماره یک جهان شود. جوکوویچ ۷۰۷۰ امتیازی جانشین آلکارس شد. تنیسور ۳۵ ساله برای حفظ جایگاهش با آلکارس جوان رقابت سختی خواهد داشت. بعید است او بتواند دوباره رکورد ۳۷۳ هفته صدرنشینی را به ثبت برساند اما تمام توان خود را به کار خواهد برد تا تورنمنت های پیش رویش را با پیروزی به پایان رسد و امتیاز و جام های از دست رفته در سال گذشته به خاطر واکسن نزدن را جبران کند. 

نظر شما