شناسهٔ خبر: 58479203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس صمت گیلان خبر داد

جلوگیری از افزایش قیمت در طرح نظارت نوروزی گیلان

طاهره رفعتی

رئیس صمت گیلان، از اجرای طرح نظارتی ایام پایانی سال خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ برگزار و از هرگونه افزایش قیمت خودسرانه جلوگیری می شود.

صاحب‌خبر -

تیمور پورحیدری امروز، ۹ بهمن ماه در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک بازار گیلان، با اشاره به افزایش قیمت پیاز در استان طی هفته های اخیر، اظهار کرد: این افزایش قیمت به واسطه کاهش سطح زیر کشت پیاز در استان بوده است.

وی خشکسالی و کمبود منابع آبی را از مهمترین عوامل کاهش تولید پیاز دانست و افزود: البته طی هفته گذشته قیمت پیاز نزولی شد، اما نسبت به آذرماه همچنان بیش از دو برابر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه به خودداری برخی از سردخانه داران از پذیرش و ذخیره سازی مرغ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۸ سردخانه در استان با شرکت پشتیبانی امور دام همکاری می کنند.

پورحیدری، ظرفیت ذخیره سازی سردخانه های استان را ۵۰۰۰ تن دانست و خاطرنشان کرد: با رایزنی های صورت گرفته مشکل ذخیره سازی مرغ و گوشت منجمد رفع شده است.

وی از اجرای طرح نظارتی ایام پایانی سال خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ برگزار و از هرگونه افزایش قیمت خودسرانه جلوگیری می شود.

رئیس صمت گیلان با بیان اینکه طرح نظارتی مذکور با همکاری تعزیرات حکومتی و اتاق های اصناف و فرمانداری ها و جهاد کشاورزی انجام می شود، خاطرنشان کرد: ذخیره سازی کالاهای اساسی و پرمصرف تا چهار ماه انجام شده و تامین میوه نوروز در دستور کار است.

وی با اشاره به تولید دام سبک در کشور و ارسال به استان جهت تامین گوشت قرمز، عنوان کرد: دامداران با هزینه های بالا مواجه هستند.

پورحیدری، همچنین از اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک در استان خبر داد و گفت: پیش نیازهای اجرای این طرح و عاملان مجاز و مجریان برای همه دهک های درآمدی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حال انجام است.

انتهای پیام

نظر شما