شناسهٔ خبر: 58479044 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

سانسور به هلاکت رسیدن صهیونیست‌ها در روزنامه‌های مدعی اصلاحات

صاحب‌خبر -

 

سرویس سیاسی ـ
فردای شهادت 10 فلسطینی توسط صهیونیست‌ها در شهر جنین در کرانه باختری، جوان 21 ساله فلسطینی «خیری علقم» نوه شهید خیری علقم، جمعه‌شب حداقل 8 اسرائیلی را در قدس اشغالی به ضرب گلوله به هلاکت رساند و سه نفر دیگر را زخمی کرد.
الون بن دیوید خبرنگار و تحلیلگر ارشد رسانه‌های صهیونیست در توئيتي هنگام وقوع حمله اعلام كرد كه تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها بسیار بالاست و این فاجعه امنیتی برای اسرائیل به شمار مي‌رود!
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در واکنش به این عملیات استشهادی گفت: «این یکی از بدترین حملاتی بود که طی سال‌های اخیر دیده‌ایم.»
این رویداد تعیین‌کننده، بازتاب وسیعی در رسانه‌های ایران و جهان داشت اما در صفحه اول روزنامه‌های مدعی اصلاحات سازندگی، هم میهن، اعتماد، شرق، آرمان ملی، آفتاب یزد، هفت صبح، دنیای اقتصاد، ابتکار و... سانسور شد. این اقدام غیر قابل دفاع و قابل رسیدگی، هماهنگ با سانسور و تحریف عملیات شهادت‌طلبانه «خیری علقم» در رسانه‌های تروریستی دشمن انجام شده است.
در جریان فتنه 88 نتانیاهو به‌صراحت گفته بود اصلاح‌طلبان اصلی‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند و شیمون پرز اعلام کرد اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی می‌جنگند.
سرمایه‌های اسرائیل در ایران انتظار و رغبت کشتار فلسطینی‌ها را دارند اما تاب هلاکت صهیونیست‌ها را هرگز.
مقصرنمایی منتقدان
درباره شکست برجام در دولت روحانی
روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «در اواخر دولت‌ هاشمی روابط ایران با کشورهای اروپایی به‌شدت بحرانی شده بود و کشورهای پر‌نفوذ اروپایی سفرای خود را در اعتراض به اقدامات ایران در خاک اروپا، فراخوانده بودند، اما با روی کار آمدن دولت اصلاحات ورق برگشت و اروپا و آمریکا به بازگشت ایران به صحنه بین‌المللی امیدوار شدند و تلاش کردند مناسبات تجاری خود با ایران را از سر بگیرند. تنش‌زدایی در دوره اصلاحات برای توسعه اقتصادی و صنعتی ایران بسیار مفید بود. حتی درباره برنامه هسته‌ای ایران مذاکرات سودمندی با کشورهای اروپایی انجام شد و این امر مانع از وخیم‌تر‌شدن مناسبات اقتصادی ایران با جهان غرب شد. بااین‌حال، با روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد (1384-1391) و اتخاذ مواضع سیاسی کوته‌بینانه و عوام‌فریبانه دولت او در عرصه بین‌المللی، بالاخره شاهد اجماع بین‌المللی و صدور قطع‌نامه‌های شورای امنیت و برقراری تحریم‌های گسترده اقتصادی علیه ایران بودیم. از آغاز این دوره همچنین شاهد تنش‌هایی در مناسبات ایران با همسایگان خود بوده‌ایم. این سیاست‌ها به انزوای بیشتر سیاسی و اقتصادی ایران در منطقه و جهان انجامید. هر‌چند تلاش‌های دولت روحانی برای مذاکره با گروه 5+1 و حصول توافق برجام، موجب برداشته‌شدن دور اول تحریم‌های بین‌المللی و در پی آن کاهش تورم و بهبود رشد اقتصادی شد، اما سیاست هم‌زیستی مسالمت‌آمیز دیری نپایید و سیاست دولت او به مذاق محافظه‌کاران خوش نیامد. آنها خواسته یا ناخواسته، به خروج آمریکا از برجام و برقراری دور دوم تحریم‌ها کمک کردند.»
مدعیان اصلاحات در حالی درصدد القای این گزاره هستند که منتقدان روحانی عامل شکست برجام بوده‌اند که از قضا خود آنها با ضریب دادن به التهابات بازار سکه و دلار، سیاه‌نمایی درخصوص وضعیت اقتصادی کشور و ارسال پالس ضعف و انفعال در سیاست خارجی به دشمن و همچنین حمایت از آشوبگران و فتنه‌گران (سال‌های 88، 96، 98 و اغتشاشات اخیر) تیغ تحریم‌های غرب علیه ایران را تیز کرده‌اند.
ژست طلبکاری بانیان صف سبد کالا و شوک بنزینی
علی ربیعی در روزنامه اعتماد نوشت: «تحريم‌ها زندگي‌سوز، نفس‌گير، فقرگستر، جان‌ستان و فسادزا بوده است. به عبارتي تحريم تشديد شده ناشي از نا‌آرامي‌ها تاثير دوگانه خود را هم بر سرمايه‌گذاري و روند سرمايه‌گذاري و هم بر توده‌هاي آسيب‌ديده خواهد گذاشت. روزي بايد پاسخ ملت داده شود كه چگونه عده‌اي تحريم را نعمت مي‌دانستند و هيچ‌گاه داستان FATF
و تحليل‌هاي از سر ناآگاهي فراموش نخواهد شد.»
مدیران انقلابی از فرصت تحریم، دستاورد و پیشرفت را رقم زدند و به چرخه هسته‌ای، حضور در جمع برترین کشورها در چندین شاخه علمی، تولید بنزین، پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاعی و... رسیدند اما مدعیان اصلاحات ـ اعتدال 8 سال با شعار رفع تحریم مردم را فریب دادند و تحریم را دو برابر کردند و به اعتراف خویش، با صف سبد کالا و شوک بنزینی به دنبال ناراضی کردن مردم و ضعیف‌نمایی از ایران بودند تا توانمندی‌های ناموسی انقلاب از جمله توان خیره‌کننده موشکی و نفوذ ثبات‌آفرین منطقه‌ای ایران را به دشمن واگذار کنند اما کور خواندند.

نظر شما