شناسهٔ خبر: 58478577 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سفر بن‌فرحان به بغداد با محوریت از سرگیری مذاکرات ایران و عربستان

وزیر خارجه عراق از سفر قریب‌الوقوع همتای عربستانی خود به بغداد برای رایزنی در خصوص از سرگیری مذاکرات تهران و ریاض خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق از سفر قریب‌الوقوع «فیصل بن‌فرحان» همتای عربستانی خود به بغداد برای رایزنی در خصوص از سرگیری مذاکرات تهران و ریاض خبر داد. 

پیش از این نیز، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق از تلاش کشورش برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات ایران و عربستان در بغداد خبر داد.

نخست‌وزیر عراق که به فرانسه سفر کرده بود، افزود که از نخستین روز فعالیت دولتش به تلاش برای نزدیک کردن ایران به عربستان  و دیگر کشورهای عربی برای کاهش تنش و تأمین امنیت توجه داشته است و تأکید کرد که این کشورها این تلاش را تأیید کرده‌اند و این تکاپوها ادامه دارد.

به گزارش میدل ایست‌نیوز، السودانی گفت که ایران و عربستان به ازسرگیری این مذاکرات زیر نظر بغداد اهتمام دارند و به زودی برای دیداری در بغداد اقدام خواهد شد.

نخست‌وزیر عراق گفت‌وگو را بهترین راه تماس با ایران و ترکیه دانست و گفت که اخیرا عراق اقدام‌هایی برای افزایش حضور نیروهایش به‌منظور جلوگیری از تردد گروه‌های مسلحی که علیه ایران و ترکیه اقدام می‌کنند، انجام داده است.

 

نظر شما