شناسهٔ خبر: 58478569 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

دانستنی های مهم برای خرید ساعت مچی مردانه

ساعت مچی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کادو دادن به آقایان باشد. این محصول با انواع و اقسام برندها در بازار عرضه می‌شود که هر یک ظاهر متفاوت و شاید فریبنده هم داشته باشند.

صاحب‌خبر -

ساعت مچی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کادو دادن به آقایان باشد. این محصول با انواع و اقسام برندها در بازار عرضه می‌شود که هر یک ظاهر متفاوت و شاید فریبنده هم داشته باشند. همین موضوع بسیاری را برای خرید بهترین ساعت مچی دچار تردید می‌کند. به راستی کدام ساعت مچی مردانه ارزش خرید دارید؟ برای انتخاب یک محصول باکیفیت و با قیمت مناسب باید به چه نکاتی دقت داشته باشید؟ در ادامه با ما همراه شوید تا در این باره با شما صحبت کنیم.

ویژگی‌های بهترین ساعت مچی مردانه

وقتی از یک ساعت مچی خوب صحبت می‌کنیم، منظور ما این نیست که یک محصول بدون نقص و مادام‌العمر باشد. به هر حال حتی لوکس‌ترین ساعت‌های دنیا هم روزی کهنه می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند. با این حال ساعتی که خریداری می‌کنید باید حداقل برای 4 یا 5 سال بتواند کار کند. در حالی که برخی ساعت‌های بازار در کمتر از یک سال خراب می‌شوند و باید دور انداخته شوند.
بخش‌های مهم ساعت شامل موتور، شیشه، بند و قاب است که در زمان خرید ساعت مچی باید به هر یک از این قسمت‌ها توجه داشته باشید. اگر موتور برایتان مهم است، با خرید ساعت مچی مردانه اوبلاک می‌توانید یک انتخاب خوب داشته باشید. اگر بدنه و ظاهر ساعت مچی را بیش از هر چیز دیگر معیار قرار داده‌اید، به ضد زنگ بودن بدنه یا استفاده از چرم طبیعی در بند ساعت توجه داشته باشید تا بعد از مدتی با ساعت زنگ زده با بندهای پاره روبرو نشوید.

نکاتی برای خرید ساعت مچی

اگر قصد خرید این محصول را دارید و می‌خواهید آن را در دست خود بیندازید یا به یکی از عزیزان خود کادو دهید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

ساعت چطور کار می‌کند؟

ساعت‌ها از نظر کارکرد شامل سه نوع اتوماتیک، مکانیکی و کوارتز هستند. نوع اتوماتیک و مکانیکی بدون باتری کار می‌کنند و بسیار گران هستند؛ اما ساعت‌هایی که عملکرد موتور آن‌ها کوارتز است، قیمت مناسب‌تری دارند و باید حداقل یک بار در سال باتری آن‌ها را تعویض کنید.
ساعت‌های کوارتز بسیار دقیق هستند و با قطعه‌ای با همین نام تنظیم شده‌اند. اگر به دنبال یک ساعت مچی با قیمت مناسب هستید، نوع کوارتزی مناسب‌تر است. در عوض، ساعت‌های اتوماتیک گرانتر هستند و نیازی به باتری ندارند. ساعت‌های مکانیکی نیز در گذشته به صورت دستی تنظیم می‌شدند و اکنون به صورت اتوماتیکی تولید می‌شوند. این ساعت‌های مچی مردانه با مهار انرژی جنبشی کار می‌کنند که هر بار مچ دست خود را حرکت دهید، با قدرت آن کار می‌کنند. با درآوردن ساعت، عقربه‌های آن می‌ایستند و برای بستن دوباره باید ساعت را تنظیم کنید.

انتخاب نوع ساعت مچی

انواع مختلفی از ساعت مچی مردانه در بازار موجود است که 5 نوع رایج آن عبارت است از:
ساعت غواصی: این ساعت‌ها ضد آب طراحی می‌شوند، با این حال نمی‌توانید آن‌ها را با خود به زیر دریا ببرید. فقط در قسمت بدنه عایق بندی شده و دارای واشر است که راه نفوذ آب را می‌بندد. بهترین نوع ساعت غواصی تا 100 متر زیر آب کار می‌کند.
ساعت‌های رسمی: این نوع ساعت‌های بند چرمی و فلزی بیشتر به زیورآلات و جواهرات شباهت دارند و برای مناسبت‌ها و مجالس رسمی مناسب هستند.
ساعت خلبانی: این ساعت‌ها بیشتر حالت اسپرت با قاب درشت هستند که به صورت عقربه‌ای طراحی می‌شوند. بیش از 100 سال است که این ساعت‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شوند.
ساعت مینیمالیستی: این ساعت‌ها نیز همان کارکردهای مدل‌های قبلی را دارند و با طرح ساده‌تری تولید می‌شوند. بیشتر برندهای مطرح دنیا از این ساعت‌ها تولید می‌کنند.

توجه به شیشه ساعت

انواع شیشه‌هایی که برای تولید ساعت مچی مردانه استفاده می‌شود شامل شیشه‌های اکریلیک، معدنی و کریستال (یاقوت کبود) است. اگر به دنبال ساعت مچی با قیمت مناسب و با کیفیت خوب هستید، ساعت مچی با شیشه معدنی برایتان پیشنهاد می‌شود که ضد خش هستند و مقاومت زیادی در برابر ضربه دارند.

توجه به برند ساعت مچی مردانه

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای خرید ساعت مچی توجه به برند سازنده است. در دنیا ساعت‌های سوئیسی و ژاپنی حرف اول را می‌زنند و اعتبار زیادی در بازار ساعت دارند. مارک‌هایی مثل رولکس، رومانسون، نوموس و فر، سیتیزن و سیکو جزء بهترین ساعت‌ها در دنیا محسوب می‌شوند. با این حال برندهای دیگری هم مثل اوبلاک یا کاسیو هم می‌توانند همانند برندهای مشهور دنیا توجه شما را به خود جلب کنند.
اغلب مردم برای انتخاب ساعت بیشتر به ظاهر آن دقت دارند؛ در حالی که برند یکی از عوامل مهم برای اعتماد به کیفیت این محصول است، البته به شرط اینکه ساعت مچی اصل باشد و نمونه تقلبی و فیک آن را نخریده باشید.

توجه به بند ساعت

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای خرید ساعت مچی مردانه، توجه به بند این محصول است. اگر تنوع طلب هستید و می‌خواهید بعد از مدتی بند ساعت خود را تعویض کنید، ساعت‌هایی با صفحه نمایش ساده را خریداری کنید تا با هر بندی هماهنگ باشد. ساعت‌های بند چرمی را بهتر است از نوع طبیعی انتخاب کنید تا بعد از مدتی با بند خرابی که مقداری از پوست آن کنده شده است، روبرو نشوید.
ساعت‌های بند چرمی تا سال‌ها دوام دارند و با استفاده از یک پد و کمی روغن طبیعی می‌توانید گرد و غبار را از روی بندها بردارید و مثل روز اول آن‌ها را تمیز و نو کنید.
ساعت با بند فلزی هم باید از نوع ضد زنگ و استیل استنلس باشد؛ حتی اگر ساعت را با خود به مکان‌های مرطوب نمی‌برید، باز هم به فکر کنده شدن روکش بند و زنگ زدن آن در آینده باشید.

توجه به ضدآب بودن ساعت

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای خرید ساعت، توجه به عبارت ATM روی این محصول است. این عبارت نشانه میزان دوام ساعت در برابر آب است و اگر روی آن 10 ATM نوشته شده باشد، به این معناست که تا 10 متر قادرید آن را به زیر آب ببرید. با این حال بهتر است از بردن ساعت در حمام یا استخر خودداری کنید. هیچ ساعت ضدزنگی در دنیا وجود ندارد و همانطور که اشاره کردیم فقط دارای روکش و عایق‌بندی لازم برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل موتور هستند. در صورتی که آب به داخل موتور ساعت مچی نفوذ کند، باید آن را دور بیندازید.

توجه به اندازه ساعت مچی مردانه

ساعت‌های مردانه اغلب با سایز و اندازه بزرگشان از ساعت زنانه جدا می‌شوند. یک ساعت مردانه می‌تواند بین 34 تا 44 میلی‌متر قطر داشته باشد که اندازه نرمالی است. با این حال برخی از مردان به ساعت‌های درشت علاقه زیادی دارند که قطر آن‌ها حدود 46 میلی‌متر است.
ضخامت قاب ساعت هم تاثیر زیادی روی ظاهر این محصول دارد که می‌تواند بین 10 تا 15 میلی‌متر باشد. اگر می‌خواهید هیچگاه از خرید ساعت خود پشیمان نشوید و یک محصول نرمال داشته باشید، به سراغ ساعت‌های بزرگ و ضخیم نروید. بعد از مدت کوتاهی از این ساعت‌ها دلزده می‌شوید و دیگر علاقه‌ای به پوشیدن آن‌ها ندارید.

نظر شما