شناسهٔ خبر: 58478213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۸۴ طرح عمرانی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان آماده بهره برداری در دهه فجر

خبرگزاری صدا و سیما

۸۴ طرح عمرانی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان دهه فجر آماده بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان،  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این طرح ها شامل ۳۰طرح زیرسازی و آسفالت، بهره‌برداری از مسکن مقاوم روستایی در ۵۲ روستای استان ، واگذاری ۴۹ واحد مسکن احداثی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای دلگان و سوران ، کلنگ زنی سه طرح نهضت ملی در شهرهای سراوان، مهرستان و میرجاوه و آغاز عملیات اجرایی ۲۶۲ واحد مسکن ویژه ایتام در روستاهای استان است.

مصطفی بیک مداح افزود: از اعتبارات سال گذشته سیستان و بلوچستان ۱۳۰ طرح آسفالت روستایی اجرا شده و با افزایش میزان قیر رایگان تخصیص داده شده به استان نیز امسال بیش‌از ۳۵۰ روستای دیگر استان نیز آسفالت می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تفاهم‌نامه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی بنیادمسکن با نهادهای حمایتی افزود: کلنگ ۲۶۲ واحد مسکونی ارزان قیمت ویژه ویژه ایتام در دهه فجر به زمین زده می‌شود.

بیک مداح بیان کرد: بنیاد مسکن در شمال استان در برخورد با پدیده شن های روان به عنوان یک معظل و تهدید پایدار ناشی از خشک شدن بستر دریاچه هامون، افتخار دارد تا به رایگان و یا بهره‌گیری از ماشین آلات خود و جابجایی شنهای روان امکان زندگی را به مناطق در معرض خطر بازگرداند.

وی گفت: در جنوب سیستان وبلوچستان نیز پدیده فرسایش آبی خاک ناشی از بارش های شدید و سیلاب ها( گرگروک) زندگی در ۳۰۰ روستای استان را به مخاطره انداخته که با همکاری سازمان مدیریت بحران کشور مقابله با این پدیده در منطقه پیر سهراب و غلام محمد بازار دشتیاری در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در سفر معاون اول رییس جمهور و تعدادی از وزرا تفاهم‌نامه تخصیص ۲۶۵ میلیارد ریال اعتبار به بهسازی ، ایمن سازی و مرمت هوتک ها و آبگیرهای استان به امضا رسید و بنیاد مسکن استان برای اجرای این طرح در ۴۴ روستای منطقه دشتیاری و چابهار برنامه ریزی لازم را انجام داده است.

وی افزود: اکنون تمام روستاها از سند توسعه ۱۰ ساله برخوردارند و امسال ۱۰ درصد روستاها معادل ۳۴۰ روستا نیز مشمول بازنگری طرح توسعه اند.

بیک مداح افزود: امیدوارم با تخصیص اعتبارات بیشتر به عمران روستایی در استان شاخص اجرای طرح هادی را نیز بهبود ببخشیم و طبق برنامه امسال ۳۴۰ روستا در برنامه آسفالت قرار دارند که بخشی از این امر با استفاده از قیر رایگان دولتی صورت می گیرد.

وی از پیشرفت ۴۰ درصدی طرحهای نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در شهرهای سراوان و زاهدان ۲ طرح عمده ۱۳۰۰ و ۷۲۳ واحدی داریم که در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در دهه فجر ۴۹ واحد از طرح های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های دلگان و سوران افتتاح خواهند شد و کلنگ سه طرح نهضت ملی در سراوان ، مهرستان و میرجاوه با زیربنای ۴۷ هزار متر مربع به زمین زده می شود.

نظر شما