شناسهٔ خبر: 58477823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیروهای امدادی هلال‌احمر و اورژانس همدان به یاری زلزله‌زدگان خوی شتافتند

همدان - ایرنا - نیروهای امدادی هلال‌احمر و اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان به همراه تجهیزات و محموله‌های معیشتی و درمانی به یاری شهروندان و آسیب دیدگان زمین لرزه شهرستان خوی استان آذربایجان غربی شتافتند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا شکوهی یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نیمه شب گذشته در پی تماس «ای.او.سی» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درخواست اعزام خودرو و نیرو، فراخوان برای اعزام نیروها داده شد.

وی بیان کرد: به دنبال این فراخوان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، پرسنل با سابقه با همراه داشتن دارو و تجهیزات کامل با ذخیره یک هفته، به خوی اعزام شدند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: به دنبال بروز زلزله در منطقه خوی از توابع تبریز بلافاصله اورژانس این استان آمادگی خود را برای حضور در این شهر زلزله زده و امداد رسانی به مصدومان اعلام کرد.

شکوهی گفت: فراخوان برای حضور نیروهای امدادی و جمع شدن و آماده باش آنها در کمتر از ۲ ساعت به مثابه یک مانور نشان از آمادگی اورژانس این استان برای امدادرسانی در مواقع اضطراری است.

اعزام تیم های هلال احمر همدان به خوی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز گفت: این مجموعه در ساعات اولیه نسبت به ارسال تجهیزات اقدامات لازم را اتخاذ کرد.

علی سنجربگی افزود: تیم آنست(آمادگی و نگهداری سگ‌های تجسس) استان همدان با ۲ قلاده سگ به منطقه زلزله زده اعزام شدند.

وی اضافه کرد: یک دستگاه تریلی و یک دستگاه کامیون ۱۵ تنی پتو نیز به مقصد شهرستان خوی استان آذربایجان غربی بارگیری شده است.

سنجربگی ادامه داد: اکنون چهار تیم عملیاتی استان همدان آماده‌ اعزام به منطقه‌ی زلزله زده هستند و آمادگی هر گونه کمک و پشتیبانی را نیز به هموطنان در شهرستان خوی داریم.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه شهرستان خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.


نظر شما