شناسهٔ خبر: 58477658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی:

مشکلات مددجویان زلزله زده خوی به صورت ویژه بررسی می‌شود

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: مشکلات مددجویان بهزیستی که در اثر زلزله هشتم بهمن ماه شهرستان خوی دچار آسیب شده‌اند به دستور رییس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویژه بررسی می‌شود.

صاحب‌خبر -

پروین محمدپوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت هزار و ۱۴۰ خانوار در خوی تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند که از این تعداد پنج هزار و ۲۷۹ خانوار پرونده توانبخشی و یک هزار و ۳۲۸ نفر پرونده اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه فرزندان بهزیستی در خوی که در سه مرکز نگهداری می شوند در صحت و سلامت کامل هستند، اظهار کرد: معلولان ذهنی حرکتی در حال نگهداری در مراکز توانبخشی و سالمندان نیز مشکلی ندارند ولی از وضعیت معلولان و مددجویانی که در منزل هستند اطلاعات دقیقی در دست نیست.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: بعد از وقوع زلزله از تعدادی از معلولان پیام هایی مبنی بر بستری بودن در مراکز درمانی دریافت شده است که بلافاصله بعد از اعلام مددکاران برای پیگیری روند درمان و وضعیت انها وادر عمل شده‌اند.

مشکلات مددجویان زلزله زده خوی به صورت ویژه بررسی می‌شود

بیشتر بخوانید:

۱۹ اردوگاه اسکان اضطراری در خوی برپا شد/ آغاز توزیع اقلام امدادی، ساعاتی پس از وقوع زلزله

دولت با تمام توان در مناطق زلزله زده حضور دارد

وی با اشاره به نگاه ویژه استاندار آذربایجان غربی به نیازهای مراکز بهزیستی و معلولان در این حادثه گفت: تامین نیازهای فوری این افراد از جمله ارزاق، کنسرو، آب معدنی، توالت فرنگی ویژه معلولان، ایزی لایف و ویلچر در اولویت قرار دارد و با کمک‌های جذب شده توسط استاندار، کمک‌های تخصیصی از مرکز و خود سازمان و یاری خیرین این کالاها تهیه و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق اولین گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و بویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۲۸ دی، ۱۳ مهر امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

مشکلات مددجویان زلزله زده خوی به صورت ویژه بررسی می‌شود

این زمین لرزه در مرز ایران و ترکیه و در قدرت ۵.۳ ریشتری اتفاق افتاده ولی دقیقه به دقیقه، دقت اعلام قدرت بیشتر شد تا اینکه موسسه لرزه نگاری دانشگاه تهران، قدرت آن را ۵.۹ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین و بسیار نزدیک به مختصات زمین لرزه ۲۸ دی ماه در منطقه فیرورق خوی اعلام کرد.

با توجه به شدت بیشتر زمین لرزه و اینکه طبق برخی گزارش‌ها، این زلزله علاوه بر شهرهای ارومیه و سلماس و برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی در برخی کشورهای دیگر از جمله ترکیه و ارمنستان هم احساس شد، لذا انتظار می‌رود که میزان خسارت‌های آن بیش از زلزله های گذشته باشد.

نظر شما