شناسهٔ خبر: 58477482 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار سمنان خبر داد:

برگزاری برنامه های دهه فجر با رویکرد جهاد تبیین و محوریت مردم/۸۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی افتتاح می شود

هاشمی، ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی را فرصت بسیار‌ مناسبی برای اطلاع رسانی عملکرد نظام در قالب جهاد تبیین برای آحاد جامعه دانست وگفت: ۸۳۹ طرح با اعتباری بالغ بر سه‌هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان دراستان سمنان به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ سید محمدرضا هاشمی در نشست خبری در راستای تبیین برنامه‌ها و طرح‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در استان سمنان با اشاره به برگزاری مراسم های دهه فجر با رویکرد جهاد تبیین و محوریت مردم با شعار «ایـران اسـتـوار، ۴۴ سـال افـتـخـار» گفت: باید دستگاه های مختلف نسبت به خدمت و گره گشایی بیشتر و نگاهی مجاهدانه در رفع مشکلات مردم در دولت سیزدهم کوشا باشند.

 

استاندار سمنان با تأکید براینکه این ایام الله بهترین فرصت خدمتگزاری توسط مدیران و مسئولان برای مردم است، چرا که کشور متعلق به مردم بوده و ما نیز خدمتگزار آنان هستیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «انقلاب اسلامی با اتکا به قدرت مردم آسیب ناپذیر است و کلید موفقیت و رمز پیروزی انقلاب، دهه فجر است»، لذا ما باید همواره در طول ایام سال بویژه در دهه فجر، خدمتگزار مردم باشیم.

 

وی از بهره برداری ۸۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی یکهزار و ۵۱۶ نفر در دهه‌فجر سالجاری در استان سمنان خبر داد و افزود: از این تعداد ۷۶۵ طرح عمرانی با اعتبار هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان در هشت شهرستان خواهد شد.

 

هاشمی تعداد طرح های قابل بهره برداری در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان سمنان در دهه فجر امسال را  ۷۴ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۷۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: افتتاح طرح‌های عمرانی این استان در دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته از لحاظ تعداد ۹۵ درصد و از نظر اعتبار مالی ۱۴۰ درصد افزایش داشته و همچنین طرح‌های اقتصادی نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته از نظر تعداد ۱۳۱ درصد و از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۳ درصد افزایش دارد.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه در دهه فجر سال جاری با بهره برداری طرح های عمرانی و اقتصادی و سرمایه‌گذاری هزار و ۵۱۶ نفر مشغول کار می شوند، اضافه کرد: نسبت به سال گذشته ۱۲۴ درصد افزایش یافته است.

 

وی بیشترین پروژه با ۱۵۸ مورد با اعتبار ۴۴۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری مربوط به شهر سمنان دانست و گفت: در شاهرود ۱۶۳ پروژه با ۴۲۷ میلیارد تومان، در دامغان ۱۳۶ پروژه با ۲۱۶ میلیارد تومان، در گرمسار ۶۳ پروژه با ۱۵۴ میلیارد تومان، در مهدیشهر ۶۹ پروژه با ۴۳ میلیارد تومان و در سرخه ۳۹ پروژه با ۶۱ میلیارد تومان و در آرادان ۲۸ طرح با ۲۰ میلیارد تومان و در میامی ۱۰۳ طرح با ۸۲ میلیارد تومان افتتاح می شود و شش پروژه نیز برای سطح استان با ۱۵۳ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

 

هاشمی با اشاره به اینکه آغاز عملیات اجرایی برای دهه فجر سال جاری مربوط به شهرداری و نهادهای غیردولتی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام است پروژه جدید تعریف نشده و در حوزه‌های مذکور ۱۰۹ پروژه عمرانی با یک هزار و ۸۳۳ میلیارد تومان و چهار پروژه سرمایه گذاری با ۱۶۳ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود که در مجموع ۱۱۳ پروژه با یک هزار و ۹۹۶ میلیارد تومان را در بر دارد.

 

استاندار سمنان در این نشست درخصوص طرح توسعه امام زاده یحیی (ع)، افزایش خرید گندم، آلودگی هوا، عملکرد در حوزه مسکن، حل مشکلات واحد های تولیدی راکد، افزایش واریزی به حساب دهیاری‌ها گزارش ارائه داد.

پایان پیام/276

نظر شما