شناسهٔ خبر: 58477172 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به همت دانشگاه باقرالعلوم؛

نشست علمی «تبلیغ اسلام در غرب» برگزار شد

به همت اداره امور بین الملل دانشگاه باقرالعلوم، نشست علمی «تبلیغ اسلام در غرب» با ارائه زینب تیلور، استاد دانشگاه و فعال مذهبی اهل استرالیا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، نشست علمی «تبلیغ اسلام در غرب» به همت اداره امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، با ارائه زینب تیلور «استاد دانشگاه و فعال مذهبی استرالیا» و حضور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

زینب تیلور ضمن بیان این‌که از نوجوانی علاقه زیادی به مطالعه ادیان داشت، گفت: پس از مطالعه گرایش‌ها و مذاهب مسیحیت، در سن ۱۹ سالگی برای ادامه مطالعاتم به سیدنی رفتم و در آن‌جا با اسلام و فرقه‌های مختلف آن آشنا شدم و در پایان به این نتیجه رسیدم که مذهب حق تشیع است.

وی در ادامه تحقیق و مطالعه خود پیرامون تشیع، کتاب «نور در درون من» نوشته شهید مطهری، علامه طباطبایی و آیت‌الله خامنه‌ای را نقطه عطفی در شکل‌گیری افکار و عقاید شیعی خود دانست.

مدیر مؤسسه المهدی سیدنی استرالیا در بخش دیگری از سخنرانی خود ضمن بیان اهمیت تربیت فرزند، اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های بسیار مهم برای مسلمانان ساکن کشور‌های غربی تربیت فرزندان خود مبتنی بر تعالیم و معارف اسلامی است. بر اساس این نیاز، مدرسه المهدی را به منظور آشنایی نوجوانان و جوانان با معارف اسلامی تأسیس کردم.

وی در پایان با انتقاد از کمبود محتوای شیعی در فضای مجازی و اشاره به نیاز بیش از پیش مخاطبین بین‌الملل و به منظور مقابله با جریان‌های وهابی، تسریع در تولید و نشر این محتوا‌ها را خواستار شد.

نظر شما