شناسهٔ خبر: 58476915 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمایت از اهل فرهنگ و هنر اولویت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است

احمدوند گفت: تقویت مراکز فرهنگی مانند مساجد و کانون‌های دینی و حمایت از اهل فکر، فرهنگ، تئاتر، مطبوعات، کتاب و سینما در حوزه دین و انقلاب از مهمترین اولویت‌های این وزارتخانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، یاسر احمدوند روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با بیان اینکه تا پیش از دولت سیزدهم و در برخی سال ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویه ها و رویکردها جور دیگری بود، اظهار کرد: در یکسال اخیر تلاش شده که این وزارتخانه در جایگاهی که از آن انتظار می رود قرار بگیرد هر چند با شرایط مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه این شرایط در کل حوزه فرهنگی کشور و از جمله در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل لمس است، اظهار کرد: رویکردها و رویه ها این طور تنظیم شده که اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی محقق شود زیرا این انقلاب یک انقلاب فرهنگی است که تردیدی در آن نیست.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری یک عنصر نظامی و اقتصادی نبودند بلکه عالم دینی بودند که مردم پشت وی قرار گرفتند و توقع مردم انجام یک انقلاب فرهنگی بود اما حوادثی سبب شد تا انحرافاتی در مسیر شکل بگیرد.

احمدوند افزود: پس از جنگ هشت ساله مسیری که ایجاد شد شاید در مسیر انقلاب فرهنگی نبود و انحرافاتی شکل گرفت اما تلاش دولت سیزدهم بر آن است که بتوانیم آن چیزی که امام راحل (ره) اراده کرد در این کشور محقق شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همان مسیر امام راحل را راهبری می کنند و ما نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مسیر را طی خواهیم کرد، تصریح کرد: هدف از استقرار نظام اسلامی این بود که پرچم دین خدا برافراشته شود و به سنت های پیامبر (ص) عمل شود، مظلومان در امان باشند و اصلاح صورت بگیرد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تاکید کرد : در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش ها براین است که مسیر را در جهت اهداف والای انقلاب اسلامی پیش ببریم هرچند سختی ها و موانعی هست ولی اراده جمعی در این وزارتخانه متعلق به این است که این اتفاقات بیافتد.

وی گفت: حمایت از اهل فکر، فرهنگ، تئاتر، مطبوعات و کتاب و سینما در حوزه دین و انقلاب مدنظر است که اتفاق بیافتد و یک جریان انقلابی فرهنگی در هنر و فرهنگ پرچمدار باشد؛ تربیت و آموزش نیروی انسانی در این حوزه سخت است که باید زیرساخت های آن را نیز را آماده کنیم که کار یک شبه ای نیست ولی مسیر ما گام نهادن در این راه است.

احمدوند تاکید کرد: به همین منظور تقویت مساجد، کانون های دینی و کتابخانه ها اولویت ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف می شود ضمن اینکه بایستی تقویت نگاه های عمیق ناظر بر مشکلات فرهنگی کشور را نیز داشته باشیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بر حمایت اهل فکر و فرهنگ و علما از این مسیر اظهار امیدواری کرد.

احمدوند در ابتدای سفر خود با البرز با حضور در گلزار شهدای چهارصددستگاه کرج با آرمان شهدا تجدید عهد و پیمان کرد و پس از دیدار با امام جمعه کرج به دیدار خانواده شهید عجمیان رفته و هدیه ای را تقدیم آن ها کرد.

نظر شما