شناسهٔ خبر: 58476507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

تصاویر آخرالزمانی از لحظه وقوع زلزله شدید خوی + فیلم

شب گذشته شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ زلزله ای هولناک با قدرت ۵.۹ شهرستان خوی را لرزاند که متاسفانه این حادثه تاکنون ۶۶۴ مصدوم و ۳ فوتی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو؛ شب گذشته ۸ بهمن در ساعت ۲۱:۴۴:۴۴ زلزله ای در ۶ کیلومتری خوی رخ داد. محبوبی سرپرست هلال‌احمر استان آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در استان آذربایجان غربی، حوالی خوی ۴ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

مردم خوی به صحرا رفته اند

در همین راستا یکی از ساکنان این شهر شب گذشته و ساعتی پس از زلزله در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا می گوید: اینجا وضعیت خیلی خراب است و ترس اجازه نمی دهد که درست حرف بزنیم. همه مردم بیرون از خانه هایشان هستند.

او درباره قطعی برق تاکید می کند: برق قطع بود اما خوشبختانه هم اکنون برق وصل شده است ولی همه ما ترسیده ایم‌.

سپس ساعت ساعت ۲۲:۳۵ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی نیز از اعزام ۱۵ تیم ارزیاب برای بررسی خسارات خبر داد و گفت: به محض اطلاع از وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری دقایقی پیش، ۱۵ تیم ارزیاب از این شهرستان برای بررسی خسارت احتمالی به کانون زلزله اعزام شدند.

اعزام ۵۰ تیم عملیاتی به خوی

همچنین خلیلی معاون امداد هلال احمر آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا درباره اقدامات هلال احمر گفت: ۵۰ تیم عملیاتی و امداد و نجات بی وقفه در حال خدمت رسانی هستند. مردم را به آرامش دعوت میکنیم تا بتوانیم کار خود را به خوبی انجام دهیم.

او ادامه می دهد: بخش مرکزی و بیرون رفت بیشترین آسیب را دیده اند که تیم های ما به آنجا اعزام شده تا اگر دوباره مشکلی ایجاد شد خدمات رسانی خود را انجام دهند.

سپس مهدی نادری مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل مدیریت بحران کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا، درباره اقدامات صورت گرفته گفت: بلافاصله بعد از وقوع زلزله با توجه به اینکه در عمق کمی که نسبت به سطح زمین رخ داد، ما به ۳ استان آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان آماده باش کمک رسانی برای شهرستان خوی دادیم. همچنین شبانه احمد وحیدی وزیر کشور، محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر به سمت خوی حرکت کردند.

او ادامه داد: اسکان اضطراری، پخش پتو و چادر نیز از دیشب به سرعت در این مناطق آسیب دیده پخش شد.

نادری در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به زلزله هفته گذشته و شب گذشته، امکان وقوع چنین اتفاق تلخی وجود دارد حال مدیریت بحران برای آن چه برنامه ریزی هایی انجام داده است اظهار کرد: ما دعا می کنیم که اتفاقی دیگر رخ ندهد اما باید آموزش های لازم انجام شود و همچنین مردم نیز به دنبال مقاوم سازی خانه های خودشان باشند. کما اینکه برنامه ریزی های لازم با هماهنگی میان مدیریت بحران کشور و هلال احمر صورت گرفته است و درخواست داده شده تا وسایل گرمایشی و پتو به میزان کافی از استان های مجاور برای خوی ارسال شود.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر از توزیع ۳۹۵ دستگاه چادر در ۱۲ روستای حادثه دیده و برپایی ۱۷ اردوگاه اسکان اضطراری در شهر خوی و روستاهای متاثر از زلزله ۵/۹ ریشتری خبر داد و اظهار داشت: تا ساعت ۴و نیم صبح یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ تیم‌های امدادی هلال احمر موفق به ارزیابی ۲۵ روستای حادثه دیده شده‌اند.

وی افزود: تا این ساعت ۶۷ تیم امدادی از شعب هلال احمر آذربایجان‌غربی و تیم‌های واکنش سریع استان‌های همجوار مشغول امدادرسانی و ارزیابی مناطق زلزله زده هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تا ساعت ۴ و نیم صبح ۳۹۵ دستگاه چادر، ۱۰۰ دستگاه بخاری برقی توزیع و ۱۷ اردوگاه اسکان اضطراری به ظرفیت یک هزار و ۲۰ دستگاه برپا شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما