شناسهٔ خبر: 58474823 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

آورده های مردم برای طرح ملی مسکن تکمیل نیست

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: آورده های مردم برای طرح ملی مسکن تکمیل نیست و هم اکنون فشار اصلی بر روی پیمانکار است .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از مهر، ابوالفضل هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تکمیل شهرجدید مهرگان ۱۱۰۰ مترمربع زمین برای ساخت مسجد مهرگان به دستگاه بهره بردار واگذار شده است.

وی افزود: همچنین بازارچه مهرگان نیز در فضایی به وسعت ۱۵۰۰ متر ساخته شده وتحویل مردم مهرگان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: بهسازی معابر در بوئین زهرا به مساحت ۳۴۰۰ مترمربع، شهرک فردوس آبیک ۸۰۰ مترمربع، معابر خیابان ولی عصر (عج) بوئین زهرا ۱۳۰۰ مترمربع و اجرای بخشی از اسکلت مصلای تاکستان به مساحت ۸۷۰ مترمربع از دیگر اقدامات این دستگاه است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ تن قیر برای شهرهای آبگرم و اسفرورین توزیع شده تا شهرداری و دستگاه بهره بردار در جهت ساخت و بهسازی معابر شهری مورد استفاده قرار دهد.

هاشمی عنوان کرد: به دنبال تغییر کاربری در شهرها نیستیم چون معتقدیم شهرهای ما طرح تفضیلی دارند و باید به ضوابط و آیین نامه ها احترام گذاشته و نباید مدام شهر را تغییر دهیم.

وی عنوان کرد: طرح تفصیلی شهر اقبالیه نیز مصوب و توسط استاندار ابلاغ شده و طرح تفصیلی شهرهای قزوین و بویین زهرا نیز پس از تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی در مرحله ابلاغ قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: طرح تفصیلی ویژه اراضی اتوبان شمال قزوین، طرح تفصیلی ضیاءآباد طرح جامع محمدیه و بازنگری طرح جامع تاکستان در دست تهیه قرار دارد.

وی بیان کرد: برای اولین بار در کشور طراحی طرح زیستی معیشتی در استان قزوین با هدف تبدیل قزوین به پایلوت کشوری مجتمع های معیشتی توسط مشاور در حال انجام است.

هاشمی بیان کرد: سهمیه استان قزوین برای ساخت مسکن ملی در طی ۴ سال ۶۴ هزار واحد است .

وی ادامه داد: در ثبت نام اولیه۱۰۷ هزار ۴۸۷ نفر ثبت نام کرده بودند اما فقط ۲۵ هزار و ۳۸۴ نفر حائز شرایط دریافت مسکن شناخته شدند.

این مسئول تاکید کرد: تا به این لحظه برای ۱۸ هزار و ۲۳۷ نفر تخصیص صادر شده و یک هزار نفر نیز آماده تخصیص هستند.

وی عنوان کرد: ۲ هزار و ۹۱۷ نفر نیز افتتاح حساب کرده اند اما واریزی های آنان تکمیل نیست و نیاز است این افراد هرچه زودتر نسبت به واریز آورده خود اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: آورده های مردم برای طرح ملی مسکن تکمیل نیست و هم اکنون فشار اصلی بر روی پیمانکار است و در صورت ادامه این وضعیت بدون شک روند پیشرفت پروژه کند خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: برای متقاضیان در شهرهای آبیک، بوئین زهرا، بیدستان، تاکستان، محمودآباد نمونه، اقبالیه، مهرگان، شال، ضیاءآباد و دانسفهان و معلم کلایه نیز زمین مورد نیاز برای طرح ملی مسکن تامین شده و کار به زودی آغاز می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما